Az AARP egy 22,5 millió példányban megjelenő kétheti magazin, amelynek szerkesztése minden nap komoly feladatok elé állítja a szerkesztőséget, amelynek az internet kultúra elterjedése nyomán arra is oda kell figyelnie, hogy a magazin továbbra is egyedülálló tartalmat adjon.

A főszerkesztő, Mel Baughman olykor az éjszaka közepén vezetett a Washington központjában lévő irodából a Lancasterben lévő RR Donnelley nyomdai előkészítő központba, hogy elvégezze a szükséges színkorrekciókat egy utolsó pillanatban befutott írás képeivel kapcsolatosan. "A kétheti megjelenés azt jelenti, hogy két hónap alatt 5 lapot kell kiadnunk, és ilyen tételnél a legkomolyabb probléma az idő hiánya" - mondja Baughman.

Aztán a Donnelley egy újfajta megoldást ajánlott, a ShareStream nevű web alapú virtuális színkezelő megoldást, amely azonban szükségessé tette azt is, hogy a szerkesztőség tökéletesen megbízzon abban a képben, amit a képernyőn lát.

A nagy múltú nyomdai cég komoly lépéseket tett annak érdekében, hogy megoldásuk SWOP minősítést kapjon. (A SWOP a Specifications for Web Offset Publications rövidítése.) A Donnelley pedig mindezt a minőséget egy halálpontos rendszerre, egy macOS rendszert futtató Power Mac G5 számítógépre és az Apple Cinema Display termékcsalád 20 hüvelykes változatára építette.

A magazin szerkesztősége hamar hozzászokott a digitális munkafolyamathoz, és a ShareStream rendszer jóvoltából a központi irodából van lehetőség arra, hogy az esetleges módosítási igényeket benyújtsák a nyomdának. Biztosak lehetnek abban, hogy a nyomda is éppen ugyanazt a tartalmat látja a képen, mint ők.

"Hamar kényelmessé vált a folyamat. Az Apple Cinema Display nagyon stabil és a színkalibrációja kifogástalan. Teljesen megbízhatunk abban, amit a képernyőn látunk, az a lehető legközelebb áll a kemény, papírra nyomott változathoz" - mondja Baughman, aki 25 éves kiadói tapasztalattal váltott a digitális feldolgozásra, és elsősorban a saját két szemére hagyatkozik a minőségi értékelésnél.

"Emellett GretagMacbeth Eye One Professional eszközt is használunk a Cinema Displayek tökéletes kalibrálásához."

"Eleinte hetente teszteltük a kalibrációt, de aztán azt tapasztaltuk, hogy az Apple kijelzők megtartják a beállításaikat. Most már havonta ellenőrizzük, hogy minden rendben van-e. A tapasztalataink továbbra is meggyőzőek a színek stabilitását tekintve."

Mára az AARP szerkesztősége teljes mértékben az Apple szín megoldásaira építi a képekkel kapcsolatos összes feladatát - a tartalom illusztrációtól a hirdetésekig. "Miután felismertük a rendszer megbízhatóságát, rájöttünk, mennyire sok lehetőség nyílt meg így. A címlapjainkat például így lehetőség van az utolsó pillanatban elkészíteni, és bárki hozzáférhet a félkész fájlokhoz a szerkesztőségből."

"Amikor mindannyian úgy látjuk, hogy elkészült, csak egy gombnyomás, és máris mehet a nyomdába."

Mióta az Apple készítette el az első teljesen digitális, aktív mátrix LCD kijelzőt 2001-ben, a termékek nagyszerűen teljesítenek a színekkel kapcsolatos igények tekintetében.

Ha egy Apple Cinema Displayt egy CRT kijelző mellé teszünk, jól látható a színekben való eltérés, mert az Apple termékének a gamutja, azaz az összes megjeleníthető szín értéke jóval magasabb, mint egy katódsugárcsöves kijelzőé.

"A nap végén amiben leginkább spórolunk, az az idő: reggel megkapjuk a fájlokat, napközben feldolgozzuk őket, és a kész lapot estére áttöltjük a nyomda számítógépére. A munkatempó mit sem változott, egyszerűen csak marad 1-2 napja a szerkesztőségnek arra, hogy új dolgokat találjanak ki, tervezzenek, és ez sokkal jobbá teszi a munkánkat."

David Levy cikke az Apple Pro rovata számára.

Kapcsolódó témák:
Színkezelés macOS rendszerben
ColorSync Utility
Nyomtatási szám

 


 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: