Carroux Coffee - A siker gazdag aromája

Az időzítés mindennél fontosabb. Ulrich Carroux hamburgi kávézójában a kávédarálója mellett állva az iPhone-ja jelzésére vár. A frissen darált kávé gazdag, sötét aromája betölti a levegőt, egy lépéssel közelebb állva ahhoz, hogy csúcs minőségű eszpresszó váljék belőle a Carroux országosan ismert márkajelzésével.

Ulrich Carroux a kiváló minőségű étel készítés világából érkezett a kávépörkölés piacára: egyetemi évei alatt építész hallgatóként azzal egészítette ki a jövedelmeit, hogy pizzát sütött és értékesített saját recept alapján. Mindkét szakterület alapja a Mac volt, mert építészként az ArchiCAD alkalmazással tanult, a pizza rendelési rendszert pedig FileMaker segítségével kezelte, és az Apple technológia hatékonysága és megbízhatósága már diák korában meggyőzte. "Azóta sosem volt okom arra, hogy PC-t használjak" - mondja Carroux.

Manapság a legjobb német éttermek és ételszolgálatok beszállítójaként fontos hangsúlyt helyez a jó munkakapcsolatok fenntartására. Ezzel a filozófiával összhangban hamburgi kávézója egy találkozóhelyként is működik, emellett laboratórium és a cég fő irodája is. Carroux büszke arra, hogy kizárólag tisztes forrásokból beszerzett kávét árusít, tagja a tiszta kávé kereskedelmet szorgalmazó együttműködésnek, és beszállítóit ennek megfelelően válogatja meg, közvetlenül felvéve a kapcsolatot a termelők szervezetével, és kihagyva a közvetítőket.

Amikor épp nem megbeszélést folytat, Carroux útra kel, és felkeresi a megrendelőit, hogy nyomon kövesse a termékeinek alakulását, fogyását. E folyamatnak alapeleme a MacBook Air és az iPhone. A megrendeléseket a folyamatos internetkapcsolatot biztosító telefon jóvoltából továbbítja a cég online rendszerébe, és szállítási utasítást tud adni a hannoveri raktár számára. "Az iPhone jóvoltából hozzáférek az ügyfelek adataihoz és az árukészlethez, és már az előtt elkezdődik a szállítmány összeállítása, hogy kiléptem volna az ügyfél ajtajából."

Az internetes adatbázis kritikus az üzlet szempontjából, de Carroux nem kívánt saját szervert üzemeltetni, helyette egy FileMaker kiszolgálást kínáló, Mac alapú szolgáltatót választott. A Huynh nevű cég Mac OS alapú szerver platformot kínál az ügyfelei számára, kiaknázva az Apple rendszerének funkcióit, és az olyan szolgáltatásokat, mint a FileMaker adatbázis-kezelő szerveroldali képességei. Ez roppant előnyös a kisvállalkozás számára, mivel az ismert és használt platformon van lehetősége új funkciókat fejleszteni, beilleszteni a rendszerbe.

Manapság a kávézók arculatának alapvető eleme az internet hozzáférés, amely téren a Carroux Coffee sem tér el, gyors és ingyenes hozzáférést kínál a vendégek számára, egyúttal a cég is ugyanarról az internet kapcsolatról üzemel, természetesen különálló céges és vendég hálózat fenntartása mellett.

A Carroux cég internetes áruházat is üzemeltet a kávét vásárló éttermek számára, így a megrendelők interneten is tudnak vásárolni a kávéból. A hamburgi Forst-Gehege ügynökség alkotta meg a Carroux internetes kereskedelmi felületét az OXID nevű nyílt forráskódú szoftver felhasználásával. Carroux azért döntött emellett a megoldás mellett, mert a drága kereskedelmi rendszerek képességeit használja, de nem igényel licencdíjat.

Carroux többféle ötlettel rendelkezik a cég fejlesztése kapcsán, így például a márkanév felépítésében az e lapokon már bemutatott kreatív szakember és Mac felhasználó Christiane Liedtke szaktudását vette igénybe. De a márkanév közelmúltbeli újraértelmezése kapcsán a 74 éves német marketing legenda, Peter Schmidt tudására épített. A csomagokat pedig Christian von der Heide tervezi. A választás nem véletlen: Carroux lelkes Mac felhasználó, amely partner választása során is alapvető érték, és akit csak tud, igyekszik áttéríteni a Mac-re.

Erre jó példa a Carroux marketing partnere, a Machwitz nevű hannoveri cég. Ők kizárólag Windows rendszereket használtak, amelyre szintén elérhető a FileMaker alkalmazás, így nem merült fel a Mac használatának igénye, mígnem Ulrich Carroux vásárolt nekik egy iMac-et. A Machwitz hamar felismerte, hogy mennyire alacsony fenntartási igénye van az iMac-nek, és mennyivel elegánsabb munkafelületet kínál a dolgozók számára.

A Play Hamburg fényképésze, a Carroux megbízott fotósa, Olaf Lumma szintén Mac-et használ, és az új képeket az iCloud képmegosztó lehetőségeivel, többek között a Photo Stream szolgáltatás használatával osztják meg. Az iCloud más területeken is hasznos a cég számára, hiszen a kapcsolatokat az tartja szinkronban az eszközök között.

"Az okos megoldásokat mindig varázslatosnak tartottam" - mondja Carroux. A hatékony technológiai háttér jóvoltából tiszta lelkiismerettel tudja kora délután elhagyni a céget, és több időt tölteni a családjával. "Számomra az Apple egy sikertörténet, ami az évek alatt velem együtt fejlődött."

Ulrich Carroux 1998-ban alapította a kávézóját, és addig kísérletezett a kávékkal, míg megtalálta a szerinte tökéletes eszpresszót. A csúcskategóriásnak számító márkája piacvezetővé vált a német területen, és alapeleme lett a német éttermek és kifőzdék kínálatának. A Carroux Coffee alapja az etiópiai Yirgacheffe kávébab, amelyből a hatfős vállalkozás évi 30 tonnát értékesít a piacon.

A cég fókuszában fő terméke, a kávé minősége áll. Az Apple technológia egyszerűsíti a számítástechnikai hátteret, és felszabadítja a dolgozók erőforrásait, hogy ezzel a szakterülettel foglalkozzanak a mindennapi informatikai kihívások helyett.

Ennek jegyében a legfőbb technikai elemek a kávézóban a daráló, kávéfőző, a pénztárgép szerepét betöltő iPad, illetve a MacBook Air és az iPhone. Az iPad a Cashy-POS alkalmazás segítségével tölti be a funkcióját, amely összeköttetésben áll egy blokk nyomtatóval, és Carroux úgy tudja felvenni ügyfelei rendeléseit, hogy az iPadet használja, és fizetésnél csak nyomtatja a rendelési lista tételeit az iPad készülékről.

Ulrich Carroux sikerének egyik kulcsa a konzervatív növekedési politika: "Nem szeretem a gyors üzleteket. Sokkal jobban szeretem a lassú és biztonságos működést. Elégedett ügyfeleket szeretnénk. Ha eladok valamit, garanciát kell rá vállalnom." Erre jó példa, hogy az 1998-ban alakult cég egészen 2008-ig csak kétféle terméket kínált: a presszó kávé mellett egy krémkávé szerepelt a kínálatban, és csak 2008-ban, hosszas kísérletezést követően jelent meg egy latte variáció.

A cég ellenőrzött növekedésének példája a kávézó és lerakat nyitás: London, Párizs és Zürich meghódítása után még további városok szerepelnek a német cég listáján.

Forrás: Apple.com Pro rovat (UK)

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: