Christian Popkes nem egy átlagos fényképész. A tökéletesség megszállott követője példátlan aprólékossággal áll a munkájához. Ezzel összefüggésben szükséges, hogy a társai, a felszerelése és ő maga is a legmagasabb minőségi követelmények szerint teljesítsen. Ennek egyik fontos eleme, hogy munkáját az Aperture program köré szervezi. "Mint profi fényképész, megbízom a csapatomban, a fényképezőmben és a világításban. Most van egy új tagja a csapatnak, így immáron az Aperture-ben is bízom."

A barátságos német szakember magát fényképésznek és látvány tervezőnek tartja, és a Német Szabadúszó Fényképész Szövetség tagjaként megannyi cégnek dolgozott már, beleértve több lapot is, mint a GEO, a Stern vagy a Spiegel, illetve több reklámcéget.

A hamburgi székhelyű fényképész elképzelése a fényképezésről, hogy azzal "megörökítjük egy személy lényegét egy pillanatképbe sűrítve". A tartalmi sűrűség és a közelség alapvető részei a portréinak. Popkes tudja, miképpen kell egy képben előcsalni a fotóalany lelkét, és tisztában van az ezzel kapcsolatos felelősségével. A képei ennek jegyében maximálisan szakszerű világosítással készülnek, egyaránt használnak természetes és mesterséges fényt, amelyekkel képesek kiemelni egy arc meghatározott elemeit. A fény jelentőségének megértésében Popkes egyenesen Rembrandthoz hasonlítja magát. "A festményeiből megtanultam, hogyan használhatom a fényt a saját céljaimra" - magyarázza a fényképész.

Popkes digitális felszerelésének csúcsa egy Hasselblad H2D-39 digitális tükörreflexes fényképezőgép, amely 39 megapixeles. "Mára a ponton a digitális fényképészet elért egy olyan pontra, hogy öröm legyen látni azt a minőséget, amit elérhetünk vele. A Hasselbland különösen jó eredményt ér el, amikor a Breise világosító rendszerrel kombináljuk."

Popkes egy hardveres eszköz segítségével a fényképéezőről a számítógépre menti a kész képeket, ahol 16-bites TIFF fájlok készülnek a fotókból, majd az Apple Automator programja az Aperture-be továbbítja a fényképeket, ahol kiválaszthatók a legjobb felvételek a sokszáz közül. "Hosszú évek után az ipar megjelent egy olyan programmal, amelyik olyan utómunka megoldást kínál, ami illeszkedik a fényképészek szokásaihoz és igényeihez. Az Aperture-t nem szoftver tervezők álmodták meg, hanem olyanok, akik szeretik a fényképezést. Ez teszi oly különlegessé a programot. Az analóg munkában már megszokott és megszeretett eszköztár áll a fotós rendelkezésére egy digitális felületen. És a program eléggé könnyen tanulható ahhoz, hogy bárkinek jó lehetőség legyen."

Popkes megtanulta a program használatát, és azóta az Aperture sokat segít a nem kreatív munkában is, mint a szervezés, rendszerezés, válogatás és feldolgozás.

A munkájában elengedhetetlen szerepet játszik egy Power Mac G5 Quad és egy 15 hüvelykes MacBook Pro mobil számítógép, illetve az Apple Cinema Display 30 hüvelykes óriás változata, amely segít a helyszínen, fényképezés közben látni a kész képeket, illetve az utómunkánál eléggé nagy ahhoz, hogy hatékonyan lehessen az Aperture-t használni vele. Az Aperture-t teljes képernyős módban használja, miáltal a fénykép kerül a központba, és maximalizálható a munkafelület mérete. A fényképeket igen gyakran filmes formában mutatja be, zenés, mozgóképes összeállításokat készít a legjobb fotókból a Final Cut Studio segítségével, különösen támaszkodva a Motion nyújtotta lehetőségekre. Popkes sokoldalú művész, és maga szerzi a bemutatók zenéjét is a Logic Pro felhasználásával, amelyet a GarageBand Jam Pack csomagokkal egészít ki, ezáltal többezer szabadon használható hangminta és hangszer segítségével készíthet jogtisztán zenéket csak Apple megoldások használatával.

Az Aperture segítségével Popkes optimalizálhatja a bemutatóit a későbbi kreatív produkciókra. Már a készítés fázisában kiváló összehasonlítási opciókat kínál a program, és csoportosan képes ugyanolyan módosításokat végezni képeken. "Az Aperture a feldolgozás minden fázisát egyszerűsíti." A képek készítése közben Popkes gyakran ellenőrzi a fotóalany szemkörnyékét a lupe eszközzel, amely megkíméli a felhasználót a zoom erőltetett használatától, és csak a fontos területet nagyítja fel. Ha szükséges, akkor apró retusálások is gyorsan elvégezhetők a programban.

Popkes szerint nagyon hasznos az Aperture Stack funkciója is, amely a meta adatok alapján csoportosít, például az egy percen belül készült képeket gyűjti össze. Ezáltal egy csoportba kerülnek azok a képek, amelyeket össze kell hasonlítani,

A hardver és a szoftver persze nem minden, de részei egy jól összehangolt rendszernek, amelynek minden tagja kiváló kell, hogy legyen, hozzájárulva a fotós kreatív önkifejezéséhez. Az Aperture egy jó eszköz erre a célra, és segít Popkes-nek abban, hogy arra figyeljen, ami fontos: a fényképezésre.

Forrás: Apple.com Pro rovat (UK)