Az esküvők általában fényűző események, de nem tipikusan 50.000 dolláros animált babák, több milliós kamera és számítógép felszerelés, illetve Tim Burton rendező jelenléte fémjelzi őket.

Egy tízéves eljegyzés betetőzése, a "Corpse Bride" című film (Holt menyasszony) Tim Burton és Mike Johnson rendezők munkája, és egy páratlan házassága az álló fényképekből alkotott animáló technikának: digitális fényképezés és digitális filmszerkesztés. A Canon digitális videókamerákkal rögzített, Power Mac G5 számítógépeken Final Cut Pro-val a londoni Three Mills Studios által alkotott mozgókép az első olyan produkció, amelyben nagy felbontású digitális fényképeket használnak a digitális animálás alapjául.

"Ennyire összetett munkát követelő filmek 10 évente születnek" - mondja a szerkesztő Jonathan Lucas. "Az animáció csodálatosan sima és a történet fantasztikus. Majdnem 25 éve vagyok már a szakmában, de nem láttam még ilyesmit korábban."

Egy esküvő megtervezése nem egyszerű dolog - a Corpse Bride sem különbözik. Az elképzelés több mint 10 éve érlelődött. A történet egy rövid orosz népmesén alapul egy fiatal férfiról, aki eljegyez egy holt nőt. A hátborzongató történet egyszerűen hangzik, de ezt animációként megalkotni nem volt könnyű feladat. A csapat összeválogatása gyorsan ment, mégis egy nászmenet tempójánál is lassabban haladt előre a produkció megvalósítása az évek alatt. 56 hét volt csupán az idő, amit a a stáb a tervezéssel töltött.

Jonathan Lucas ismeri az élő akció világát: olyan animációs elemeket tartalmazó vagy animációs filmekben dolgozott már rendező-asszisztensként, mint a Trója, Harry Potter és a tikok kamrája vagy a 102 kiskutya. Ám álló képekkel dolgozni nem olyan, mint az élő akció. "A procedúra olyan, mintha fordítva zajlana: ahelyett, hogy 5 kilométer filmből válogatnánk össze az ígéretes jeleneteket és felvételeket, itt az álló fényképekből készülnek érdekes cselekmények."

A csapat a nagy méretű, nagy felbontású és kiváló minőségű fényképek elkészítéséhez a Canon EOS 1Ds Mark II fényképezőgépet választotta, amely a maga 16,7 megapixelével kiváló és a Final Cut Pro-ban azonnal feldolgozható nyersanyagot készít.

A Three Mills Studios csapata 24 Canon kamerát használt a 100.000 dollár értékű Nikon optikával kiegészítve együtt az 5 darab Power Mac G5-tel. A Canon testek Nikon optikával egyesítéséhez NEOS adaptereket használtak.

A hatalmas mennyiségű információt a csapat Xserve RAID tárolókon helyezte el, amelyet az Xsan fájlrendszer segítségével tudott a csapat hatékonyan közösen használni. "Hatalmas mennyiségű információból dolgoztunk: 35000-nél több kézzel rajzolt storyboard piszkozatrajz, hatalmas mennyiségű hangeffektus, párbeszédek rajzai. És volt egy előzetes film is, ami nagyjából minden 3 képkockát tartalmazta a végső produkcióból. Egy film során ezekre a forrásokra folyamatosan támaszkodni kell."

Lucas duál 2 GHz-es Power Mac G5 számítógépen dolgozott 2 GB memóriával.A Final Cut Pro segítségével forrasztotta össze az állóképeket és a hanganyagot. A film előtt semmi tapasztalata nem volt a programban, de igen gyorsan tanulhatónak találta azt. Körülbelül 2 hét alatt megtanulta a programot, és jóval hatékonyabb munkára volt így képes, mint a korábbi Avid rendszereivel.

A Corpse Bride felvételeit a Final Cut Pro XML adatainak használatával dolgozták fel: a program XML formátumban eltárolja a felvételek hosszát, az effekteket, neveket, megjegyzéseket. A produkció programozója, Martin Pengelly-Phillips egy saját készítésű program segítségével a FileMaker Pro számára feldolgozható formátumba exportálta az XML adatsort, így a stáb nyomon tudta követni a produkció fejlődését az animálás során.

A produkció létrejötte 28 animátor, megannyi fényképész és tervező közreműködésével valósult meg: a végeredmény annyira tiszta és tökéletes lett, hogy már-már számítógép animációnak tűnik a film.

A cikk forrása az Apple.com Pro rovata.

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: