Kevés olyan grafikus művész létezik, aki a nagy publikumnak szánt munkájában formabontó módon, a megszokottól eltérő alapokon alkot. A londoni D-Fuse design stúdió grafikusa, Mike Faulkner régóta az újszerűségre, a statikus rajzolatok felülmúlására törekszik, ami a vállalkozást meglepően nagy ívű röppályára állította.

A D-Fuse az utóbbi időszakban olyan mozgó design produkciókban vett részt, mint a Beck nevű együttes "Guero" című albumának zenei DVD-je, vagy a BMW autógyár egy svájci tavon rendezett lézershowja. "Minden munkánkban keverednek a különböző médiák, és minden munkánk Mac-en születik és készül el."

Faulkner számára ez a fajta szakmai irány teljesen újszerű volt, hiszen nyomdai szakemberként kezdte karrierjét, "ahol a kivágás és betoldás még ollóval és ragasztóval történt. Mindig érdekelt a számítógép technika, mint lehetséges irány, de a Mac megjelenéséig és kiforrásáig nem volt megfelelő alapja a munkának."

A korai DTP-től az összetett mozgó DVD-s produkciókig "a Mac egy teljesen természetes fejlődési vonalat rajzolt fel. Kicsit olyan ez, mint úszni tanulni: ha egyszer fenn tudod tartani magad a vízen, akkor messzebbre és messzebbre akarsz előre siklani. A Mac fejlődésének minden újabb lépése egyre közelebb vitt minket a statikus grafikán túl a mozgó grafika irányába."

"A Mac technológiánál nincsenek behatároló tényezők. Egyszerűen csak hagyja a legelső ösztönt kibontakozni - szabadon engedi a fantáziát, és hagyja követni az alapötletet."

Manapság a D-Fuse a Final Cut Pro szoftvert használja az alkotáshoz, és Adobe Photoshop segítségével alkotja meg a grafikus elemeket. A munkába bekapcsolódik az Adobe After Effects, az Apple viszonylag új Motion mozgó grafikus szerkesztő programja, illetve a zenei háttér megalkotásához a Logic és a Pro Tools szoftverek is. "Négyen vagyunk a cég belső magjában, és további négy-öt ember dolgozik körülöttünk. Vannak köztük grafikus művészek, egyetemi rajztanárok, akik a szabad napjaikon eljönnek hozzánk és ötleteket vitatunk meg velük."

Faulkner habozik leírni a kreatív procedúrát: "Nem könnyű elmondani, hogy mit csinálunk és hogyan csináljuk, de amikor egy szobában dolgozunk, nincs szükség elmagyarázni ezt. Olyasmi ez, mint amikor a zenészek hangolnak. Ez egy tudatalatti együttgondolkodás. Fel kell szabadítani magad, és expresszionista festővé válni egy időre, és csak a pillanatnyi élmény alapján dolgozni. Ugyanúgy közelíteni meg a zenét, mint a képet. Mindannyiunkban az a közös, hogy a zene hozza el az alkotáshoz szükséges állapotot."

A D-Fuse kreatívjai London videós improvizáló show-jain fejlesztették ki a képességeiket. A londoni diszkóknak manapság elengedhetetlen része a mozgóképes háttér improvizáció, a deejay-ket pedig veejay-nek keresztelték át. Az élő válogatás zene és mozgókép között különös érzékeket fejleszt ki, aminek később nagy hasznát veszi egy marketing cég. Faulkner szerint könnyedén meg lehet állapítani, hogy egy alkotás PC-n vagy Mac-en készült: "A PC-n készült művek általában csapnivalóak, mert hiányoznak az arculattervezés alapvető szabályainak ismeretei."



Mac számítógépekkel és vizuális mixelő eszközökkel a D-Fuse egy kitűnő stílust alkotott, amit a kipróbálás, a kísérletezés vágya hajt, és céltudatos design alapelvek vezérlik. Egyszerre keveredik egy zsúfolt táncparkett hangulata egy avantgárd kép világával.

"Szerencsések vagyunk, hogy nagy céges ügyfeleink bíznak bennünk annyira, hogy hagyják a saját elképzeléseinket érvényre juttatni. Amikor a BMW megkeresett minket a tavi lézershow ötletével, azért tették, mert ők maguk is egy innovatív csapat, és minket találtak alkalmasnak innovatív dolgok megvalósítására."

A D-Fuse saját kreatív értékeivel köszönhetően ma kivételesen jó piaci helyzetbe került, mert kreatív művészei azért kapják a fizetésüket, hogy saját kiforrott elképzeléseiket, ötleteiket megvalósítsák a Mac segédletével.

Forrás: Apple.com

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: