A kávézás kultúrája az öreg kontinensen szerencsére az utóbbi években visszatért a régi értékeihez, igényes megkoronázása a napszakoknak, akár kellemes társas esemény lett. Szemben az amerikai divat alapján elterjedt gyors löttyök térnyerésével, az utóbbi években a minőségi alapanyagok iránti vágy tért vissza a műanyagpoharaktól a szolgálatot visszaszerző porcelán csészékbe.

A Department of Coffee and Social Affairs fantázianevű londoni cég 80 főt foglalkoztat, és időben érzékelték a fogyasztói igényt arra vonatkozóan, hogy a kávézásnál nem engednek az amerikanizálódásnak: a minőséget követelik. A cég neve amúgy mókás: lefordítva körülbelül annyit tesz, hogy Kávé és Társasági Ügyek Minisztériuma.

A Department of Coffee and Social Affairs számára a kávézás jelentette hagyományos értékek képviselete páratlanul modern vállalatirányítással társul: a készletek gyors és költséghatékony kezelése érdekében igyekeztek megkeresni az optimális megoldást, hogy a működésre tudjanak koncentrálni, és ne az információtechnológiai háttér üzemeltetésére.

A cikk születésekor a Department of Coffee and Social Affairs éppen egy tucat kávézót üzemeltetett, és évi több mint egymillió csésze kávét értékesített. Ez azt is jelenti, hogy a logisztika több helyszín áttekintését igényli, és természetesen az egyes kávézók forgalmának ismerete is fontos paraméter.

A munka hatékonyságát iOS alkalmazások sora fokozza: a cég az alapvető működési mechanizmusba építette be az iPad és az iPhone jelentette párost. A kávézókban a rendelések iPad segítségével kerülnek kezelésre. E célra a Till nevű fejlesztő Revel alkalmazását használják, amely révén személyre szabott tartalmú kiszolgálásra van lehetőség, a használat egyszerű, bökés alapú, az ügyfelek számára a különféle tételek árai jól áttekinthetőek, a logisztika pedig látja, hogy a fő terméken kívül a különféle hozzáadott termékekből mennyi fogy, így nyomon tudják követni annak alakulását is.

A munkaerő beosztását sem papíron tervezik, hanem a Deputy nevű alkalmazás segítségével, amely arról is értesíti a dolgozókat, hogy mikor közeledik a munkaidő vége, és a fel- és lejelentkezéseiket is végre tudják hajtani az alkalmazással.

Az iOS eszközök mellett természetesen egy kávézó eleganciájához a Mac is hozzátartozik. A Department of Coffee and Social Affairs vezetői is aktívan használják az Apple mobil gépeit, például az ultrakönnyű MacBook terméket. Ezen zajlik a könyvelés: a Revel iOS alkalmazás eladási adatait a Xero nevű könyvelőprogram dolgozza fel, és így az egész ügyvitel dinamikusan, precízen és hatékonyan végezhető. A Xero könyvelő megoldás a Deputy nevű munkaerő nyilvántartó adatait is képes beolvasni, ezáltal nincsenek hibák a dolgozók munkaidő elszámolásában sem.

A megoldás előnye, hogy a Department of Coffee and Social Affairs úgy képes üzemelni és az elsődleges feladatára koncentrálni, hogy közben az Apple eszközök által rögzített adatokat központosítva dolgozzák fel, amelyek távolról folyamatosan és aktuálisan hozzáférhetőek, így papírt csak az elviteles poharaknál kell használni, a működési dokumentációkban sosem.

A dolgozók élete is jóval könnyebb, hiszen nem kell papír alapú jelenléti íveket vezetniük, illetve ha két alkalmazott műszakot szeretne cserélni, azt egyszerűen az iOS alkalmazásban közösen elfogadják, és nem kell nehézkesen szervezni egy ilyen mozzanatot.

A cég ügyvezetője, Ashley Lopez a cég gyors növekedésének és terjesztésének a kulcsaként jelöli meg az iOS alapú működést: „A cég iOS alapú üzemelése révén papírmentes munkafelületet teremtettünk meg, amely pénzügyileg tökéletesen átlátható, és amely lehetővé teszi, hogy egy új helyszín megnyitása sokkal gyorsabban történjen.

A Department of Coffee and Social Affairs hivatalos weblapja…

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: