A Blue Sky, a Fox Filmed Entertainment stúdió egy ága, amely csúcs színvonalú számítógépes animációval, kompozitinggel és effekteléssel foglalkozik. Munkájuk termése filmekben, televíziós adásokban és reklámokban is megjelenik. A cég a CGIStudio nevű render szoftvert használva véglegesíti a produckióit. A Blue Sky az Appe Shake szoftverét használja a digitális kompoziting feladatkör ellátására, és ez volt az alapvető program a Jégkorszak című világsikerű rajzfilm elkészítésekor is. A filmet az a Chris Wedge rendezte, aki a Bunny című Oscar®® díjas rövidfilmet is jegyzi, és a Blue Sky Studios társalapítőja.

Mint Andrew Beddini, a kompoziting területek illetékes szakembere elmondja, amióta a Blue Sky Studios létrejött, a Shake alapvető szoftver, és a filmkészítés megannyi területén bekapcsolódik a munkába, legyen szó kompozitingről, effektelésről, renderelésről. A Shake többek között azért is nagyszerű, mert a filmek renderelésekor képes élni a hálózatban szabad erőforrásokkal rendelkező Macintosh-ok képességeivel, ezáltal gyorsabban produkálva végeredményt.

A Shake képességeit használták a Jégkorszak világosító, animáló és szereplő arculattal foglalkozó szakemberei is. „Hogy tökéletesre csiszoljuk egy szereplő szőr- vagy bőrszínét, a Shake parancssoros lehetőségét használjuk, amely képes összehangoltan módosítani az árnyalatokat.

Mivel a Shake szkript alapú, így nagyon jól használható az ilyen típusú munkákhoz. Ezután az effektusokkal foglalkozó kollégák a Shake-kel adtak hópihéket a film összes képkockájához
" - magyarázza Beddini.

Az utómunkák során felmerülő szín módosításokat is el tudták végezni a Blue Sky kompozitorai egyetlen munkaállomásról, és nem kellett drága valós idejű funkciógépeket használni, hiszen mindez szoftveresen végrehajtható volt.

A Shake-nek köszönhető, hogy a Blue Sky tartani tudta a határidőket, többek között az előzetes megjelenésének idejét. "Amikor az előzetesen dolgoztunk, felismertük, hogy praktikus volna csak egy szőrös szereplőt renderelni, mert a mozgás miatt a szőrök egyedi mozgása különösen CPU igényes, így sokáig tartott volna. Így esett a választás Sqrat-ra." Mivel a renderelés így is igencsak időigényesnek ígérkezett, a Blue Sky a Shake remek 2D-s képességére épített, vagyis nem renderelték le 3 dimenziósan az előzetest, csak a képernyő méretében, két dimenzióban, megspórolva sok-sok időt és pluszköltséget az előzetesen. "Mivel a Shake 2D renderelése lenyűgözően gyors, így képesek voltunk tartani a kritikus render határidőt, és az előzetes időben a publikum elé került."

A csapat olyannyira lelkes volt, hogy rögtön három előzetes is kikerült a stúdióból. :-)

A Blue Sky különösen a szkript alapú kompoziting megoldásokért szereti a Shake-et. "A Shake-ben az a nagyszerű, hogy egy egyszerű szövegszerkesztőben lehet módosítani egy effektus szkriptjét, és ezzel az igényeknek megfelelő szkriptet kialakítani" - mondja Beddini.

"A Shake, mint teljeskörű kompoziting megoldás, az egyszerű használatával, sebességével és testre szabható funkcionalitásával jelentősen emelte a kreatív rugalmasságunkat és produktivitásunkat
" - zárja a gondolatsort a kompoziting szakember. Az eredményt pedig mindenki látta a Jégkorszakban.

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: