
Shot on iPhone - Díjazták az Apple reklámkampányát
(június 20.)
A Shot on iPhone / iPhone-nal fényképezve reklámkampány olyan régen velünk van, hogy meg sem mondanánk, hogy 2015. elején indult. Az iPhone nagyszerű kameráinak fényképezésre, majd később videózásra alkalmas képességeit hirdető kampány nem csak YouTube reklámokban és az Apple weblapján jelent meg, de amerikai, ázsiai és nyugat-európai közösségi közlekedési helyszíneken is találkozhattunk művészi értékű fényképekkel, amelyek a fotós munkájának elismerése mellett az iPhone szerepét is kiemelték a kép megalkotása kapcsán. Az Apple alapgondolata, hogy bár a világon számos nagyszerű digitális fényképezőgép és kamera elérhető, a legjobb mégis az, ami mindig velünk van, amikor téma kínálkozik, ez pedig az iPhone.
A reklámkampányt a kezdetekből a TBWA\Media Arts Lab készítette, amelyet a 2025 Cannes Lions International Festival keretében kreatív hatékonyság nagydíjjal tüntettek ki Franciaországban a héten.
A díjazás kapcsán kiemelték a reklámok egyszerűségét, célirányosságát és ezáltal elért kifejezőségét.
Az Apple a kampány kapcsán Instagram oldalt is indított, és volt időszak, amikor az iPhone tulajdonosok is elismerésben részesülhettek a kiválasztott legjobb képeikért.
A Shot on iPhone kapcsán megjelent egyik sajtóközlemény képekkel illusztrálva…
A nagydíj elnyeréséről szóló közlemény a díjazó lapján…
Új Apple Store Perth-ben - letölthető háttérkép grafikával
(június 19.)
Ausztrália nyugati csücskében nyílik új Apple Store 2025. június 27-én, amely nem újabb üzlet lesz, hanem a régi helyszín bezár, és egy új helyen folytatja a helyi Apple üzlet a működését, komolyabb kiskereskedelmi élményt biztosítva a vásárlók számára a Forrest Place nevű bevásárló központban.
A helyszín tematikájához igazodva a régi/új üzlet hivatalos aloldaláról az Apple webhelyén letölthetőek tematikusan illeszkedő iPhone, iPad és Mac háttérképek stílusosan idealizált Apple logóval a közepükön.
Az ausztrál üzlet hivatalos webhelye…
Küzd az Apple a koreai térképekért
(június 18.)
Európai lakossokként megszokhattuk, hogy csúcsminőségű nézetet biztosító térképeken van lehetőségünk megismerni a közeli és távolabbi területeket akár pontos utcanézettel kiegészülve. Dél-Korea ezzel szemben nemzetbiztonsági okokból utasítja el mind az Apple, mind a Google törekvéseit arra, hogy a térképeik ennyire jó minőségűek legyenek. Korea lépése érthető, hiszen az 1953-ban tűzszünettel félbeszakított katonai konfliktusban a mai napig nem történt békekötés, és pár havonta vannak apróbb villongások a tengeren vagy a határokon. Észak-Korea továbbá olyan fegyvereket fejlesztett, amelyek révén megfelelő műholdképekkel nagyon pontos csapásokat tudna mérni kritikus déli létesítményekre - természetesen ennek újabb erőteljes háború lenne az eredménye, amely Észak-Koreát is felőrölné, de a feltüzelt helyi vezetők nem mindig a racionális döntést hozzák meg egy-egy helyzetben.
Ami tény: Az Apple szeretne 1:5.000 méretarányú térképeket felhasználni, és hajlandó arra, hogy bizonyos területeket kisatírozzon, eltakarjon vagy rossz minőségben tegyen elérhetővé. (A Google csak a kisatírozásra hajlandó.) Az Apple-nek vannak szerverei Koreában, amely jó pont lehet egyes elemzők szerint, mert biztonsági fenyegetés esetén azonnal le tudják állítani a szolgáltatást. A kormány szeptemberre ígér döntést az Apple kérésére, addig pedig marad a gyenge minőségű térkép a koreai felhasználóknak.
A Patently Apple írása a térképészeti helyzetről
A koreai háború a Wikipedia oldalon…
Bemutatták az F1 filmet a stáb és sztárok részére
(június 17.)
Celebritások tengerében mutatták be az Apple Studios által jegyzett, a Warner Bros. Pictures által forgalmazott F1 filmet, amelynek Brad Pitt a főhőse, és amely Damson Idris társszereplő szerint a legautentikusabb film a Forma 1 versenykörülményeiről. A Radio City Music Hall helyszínen lévő eseményen a film stábja mellett számos Forma 1 versenyző is jelen volt.