A divat világban minden a megjelenés. Ez a Coreaudiovisual számára egészen pontosan 1432 képet jelentett. A cég Karl Lagerfeld és a Lagerfeld Collection megbízásából végezte mozgó grafikus munkáját a New York-i Fashion Week alkalmával. Az 1432 darab fényképet Andy Cutraro és Christian Weber fényképészek készítették az alatt a 15 perc alatt, amikor a modellek végigvonultak a kifutón. Ez önmagában nem is volna meglepő, hiszen a divatvilágban ekkora számú fénykép éppen csak átlagos, ami azonban nem átlagos, viszont meglepő, az a Core néhány perces munkatempója, amellyel a képeket feldolgozta.

A Core munkája volt ugyanis, hogy a show utáni gálát követően a helyszínen lévő riporterek és szakmabeliek számára elektronikus formátumú sajtó összeállítást készítsenek. Ez egy másfél órás intervallumot jelentett, az alatt kellett a nyersanyagból kész terméket előállítani és sokszorosítva szétosztani.

"Felfoghatatlan, hogy miként is lettünk volna képesek erre az Aperture nélkül" - mondja a Core kreatív szerkesztője, John Dames. "Még csak át sem tudtuk volna nézni és organizálni a képeket annyi idő alatt, amennyi a teljes munkára rendelkezésünkre állt, ha nem ezt a megoldást használjuk."

A villámgyors képosztályozás és feldolgozás mellett a Core több másféle médiával is dolgozott, aminek az eredménye a mozgó grafikus, interaktív DVD, amit az esemény nyomán prezentáltak.

A Core-t eredetileg arra kérte fel a Lagerfeld, hogy a modellek mozgásával párhuzamban a gyártó logóját mozgassa a háttérben és a falon animált formában, hogy az összhangba legyen a zenével. Ám a Core szakmai világának megismerésével a lehetőségek és feladatok tovább nőtték a szerény kezdeti igényeket: a sajtó anyag mellett kültéri, 80 emeletes logó ragyogta be a show környékét, podcastok harangozták be az eseményt az interneten, és dokumentáló jelleggel a profi képek mellett film felvétel is készült az eseményen.

"Hamar bővült a lista" - mondja a Core főnöke, Eric Tilford. "Minél több kérdésre mondtunk igent, annál nagyobb igények jelentek meg, és minden kérésnek meg tudtunk felelni. Mint divat esemény, ez volt Karl Lagerfeld első egyesült államokbeli show-ja, még sosem mutatkozott be New York-ban. Tehát többek között emiatt is lehengerlő megjelenést akart."

A technikai eredmények nem lepnek meg senkit, aki figyelte Karl Lagerfeld viszonyát a technikához: évek óta Macintosh-t használ, és az iPod megjelenése óta a médiahordozóval is közeli viszonyt ápol, amellett, hogy több mint 100 iPodja van, saját gravírozott példányokat is készíttetett rajta a show anyagával.

"Karl technikailag nagyon előrelátó ember. És fanatikus Mac rajongó" - mondja Dames. "Mivel a Core teljes egészében Mac alapú üzlet, tökéletes párt alkotunk."

Bár a Core bemutatója mozgásra és mozgóképekre épült, megannyi állóképet tartalmazott és alapvetően fotók határozták meg a jellegét. "A fő téma a produkcióban a divat és a fényképezés" - mondja Dames. "Szerda éjjel egyeztettük Karllal a pénteki show központi gondolatait, és a megjelenés középpontja Christian Weber képe lett Karl Lagerfeldről a stúdiójában lámpákkal és fényképezőgépekkel. Minden eköré lett felépítve, hiszen Lagerfeld többek között profi és elkötelezett fényképész is."

Jason Stamp, a Core gyártásvezetője Christian Weber és Andy Cutraro fényképészeket bízta meg a fényképezéssel. A két nagy nevű szakember alapvetően ellentétes területeken jó: Weber a dinamikus kifutó elillanó pillanatait, míg Cutraro a háttér eseményeket, a kulisszák mögötti világot, a nézőket, sminkeseket, hírességeket dokumentálta.

A hatalmas mennyiségű és változatos tartalmú képek elkészítését azonnali válogatás és feldolgozás kísérte, aminek az eredménye a kiosztott DVD lett. "Az Aperture előtti időkben ez úgy zajlott volna, hogy alacsony felbontásúvá alakított képekből válogattunk volna, azokat átnézve és automatizáltan számozva egy következő programban feldolgoztuk volna" - mondja Stamp. "Erre most egyszerűen nem lett volna idő."

A Core megoldotta a problémát: a képeket kártya olvasók segítségével azonnal egy Power Mac-re töltötték át, amin az Aperture fogadta a fotóanyagot. A szerkesztő az Aperture segítségével egy átlátható felületen osztályozta, tagolta és rendezte a képeket, kiválogatta azokat, amik a feldolgozás következő fázisában is megjelennek. "A képeket villámgyorsan kellett mozgatnunk" - mondja Stamp. "Amikor ilyen kemény határidőre dolgozunk, a fotó szerkesztők határozzák meg a tempót. Miközben a fotósok a helyszínen dolgoznak, én a kártyák cseréjekor átnézem a letöltődő képeket - mintegy már a válogatás részeként." Cutraro hasonlóképp nézte meg a letöltődő fotókat a 30 hüvelykes Apple Cinema Display-en a show szüneteiben. "Az Aperture fantasztikus képessége, hogy egy vágóasztalhoz hasonlóan egymás mellett lehet megtekinteni a fényképeket. A gyors felnagyítás és az egymással való összehasonlítás lehetősége nagyban megkönnyíti a képek válogatását. Az Aperture megkönnyíti a gyors döntéshozást a képekkel kapcsolatosan."

Mivel Cutraro és Weber egészen más fény- és színviszonyok között fényképeztek, nagyon fontos volt a képek összehasonlítása, hogy lehetőleg hasonló minőségűek legyenek a végleges produkcióban. Cutraro összes, a kulisszák mögött készült képét hozzá kellett igazítani színben a fő irányvonalat jelentő Weber fotókhoz.

"Néhány éve még hetekig tartott színkorrigálni ennyi képet" - mondja Stamp. "Az Aperture segítségével gyorsan és azonnal lehet általános színkorrekciót elvégezni a képeken. Tehát amikor a Lagerfeldes srácok átjöttek megnézni a képeket, nem aggódtak a színek miatt, mert addigra már fel voltak dolgozva ezek a képek is."

A Core feltételezte, hogy a nyomtatási munkafolyamatukat megváltoztatja az Aperture, de nem gondolták, hogy másfajta médiákra is eképpen fog kihatni. "Nem számítottunk arra, hogy az Aperture a mozgó grafikus műveinkre is hatással lesz. Igazából mindenféle ügyféltől származó képekhez kiváló színkorrekciós és kategorizáló megoldás, aminek nap mint nap nagy hasznát vesszük."

John Dames kiemeli azt a képességet, miképp az Aperture és a Motion együttműködik: "Az Aperture-ben tárolt, feldolgozott és javított állóképeket sorrendbe rakva azokat abban a formában, megegyező sorrendben be tudjuk vinni a Motion-be, és a Motion MIDI-vezérlési lehetősége révén gyakorlatilag megkomponálhatjuk a bemutatót."

A show-t követően a Core tovább dolgozott a Lagerfelddel: megannyi show-utáni podcast publikálásán túl elkészítették az eseményről szóló dokumentumfilmet, illetve egy Aperture-ban összeállított könyvet is kiadnak.

Cikk: Joe Cellini, Apple

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: