Az iOS eszközök üzleti megoldásainak alkalmazása nem kerülhet el olyan nagy áruház láncokat, amelyeknél a készlet aktuális átlátása és tervezése meghatározó az üzleti teljesítmény kapcsán, illetőleg szükségesek olyan paraméterek is, mint a biztonságos és megbízható üzemeltetés.

A német LIDL központja Neckarsulmban található, Németországban. Több mint 10 ezer üzlettel rendelkeznek Európa 27 országában, és több mint 225 ezer főt foglalkoztatnak.

A cégcsoport működtetését olyan kereskedelmi menedzserek végzik, akik rálátnak a szektorukban lévő boltokra, azok készletére és teljesítményére. E feladataikban pedig iPhone és iPad készülékek, illetve a rajtuk futó egyedi alkalmazások állnak szolgálatukban. Az iPad nagy felülete segítségével a boltok aktuális elrendezését térkép nézetben tudják áttekinteni, és rátáthatnak az éppen jelen lévő kihelyezésekre, készletre, a dolgozók beosztására és teljesítményére is.

Az iPad nyújtotta teljesítmény javulás révén eurónként 17 centet takarítunk meg, ezáltal a menedzserek sokkal inkább képesek a fejlesztésre és az alapvető üzletmenetre koncentrálni a bürokratikus feladatokon való takarékosság révén” - mondja Mirko Saul, a LIDL információtechnológiai részlegének együttműködési rendszer divíziójának vezetője.

Több mint 8000 iPad és 5000 iPhone készülékkel a teljes üzletvitelben garantáljuk, hogy a menedzsereink számára mindig rendelkezésre álljon a megfelelő információ bárhol és bármikor” - mondja Matthias Oppitz, a logisztikai és üzemeltetési stáb vezető tagja. A cég 25 különböző egyedi alkalmazást hozott létre, amelyeket a cégen belül mindenféle területeken aktívan használnak.

Az egyedi alkalmazások segítenek abban, hogy a menedzserek lássák a napi forgalmat boltokra lebontva. Ezen belül figyelemmel kísérhetik az egyes termékkörök teljesítményét, megtervezhetik az utánrendeléseket, illetve az egyes romlandó áruk készletmennyisége alapján akár azonnal akciókat hirdethetnek meg a teljes áruház láncra vagy egy-egy adott üzletre vonatkozóan.

Az alkalmazások tartalmazzák a tervezők által megálmodott termék kihelyezések megjelenését is, így egy áruházi látogatás során a menedzser össze tudja vetni, hogy megfelelően mutat-e az adott kiemelt árucikk kihelyezése a boltban.

Tehát nem csak a távoli felügyeletre, hanem a helyszíni beavatkozásra is lehetőséget adnak az egyedi alkalmazások, amelyek révén leegyszerűsödik a kiskereskedelmi rendszer irányítása.

Az alkalmazások segítségével jelenthető egy-egy karbantartási igény, amely így precízen megtervezhető, és kisebb alkalmazott létszámmal is megvalósítható.

Az egyik érdekes alkalmazás a leendő boltok helyszínét vizsgálja. Az Apple Maps / Térképek alkalmazásának demográfiai adatait elemezve vizsgálja, hogy érdemes-e egy adott helyszínen újabb LIDL-t nyitni vagy sem. Az alkalmazás arra is figyel, hogy az adott helyszín adatai, jellegzetességei alapján megtervezze a várható forgalmat - ha például a közeli autópályáról nincsen lehajtási lehetőség, akkor hiába a sűrű lakosságszám, nem biztos, hogy az áruház kellően virágozni fog.

Szintén egyedi alkalmazás segíti az új dolgozók felvételét a céghez. A jelentkezők biztonságosan titkosított adatait minden érintett elérheti, és az állásra jelentkezőt ennek megfelelően tudják kiértékelni. Ez segít abban, hogy jobb munkaerőt vehessenek fel, illetve hogy a saját munkaerő előéletét a teljes áruházlánc átlássa.

A folyamatok teljes körű modernizálása révén a dolgozók sokkal több idejét szabadítottuk fel, ezáltal jobban tudnak a vásárlók elégedettségére koncentrálni” - zárja gondolatait Mirko Saul.

Forrás: Apple Sales Web

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: