Nem igazán vagyok üzletember" - mondja Susan Bing azzal az őszinteséggel, amely szerinte a cége, a Trixie+Peanut sikerének a kulcsa volt az elmúlt hat év látványos növekedése során. Ez az idő saját kreatív próbálkozásainak időszaka volt a kis állatok számára kínált luxus termékek piacának felfedezésére és megértésére. „Minden vágyam egy gyönyörű saját katalógus összeállítása volt" - mondja a kezdetben postai rendeléseket teljesítő, később globális elektronikus üzletté fejlődő, végül egy látványos manhattan-i boltot is nyitó Trixie+Peanut alapító elnöke.

A siker titka? „Nincsen titka, tényleg. A név a kutyáim, két befogadott kóbor kutya nevéből ered. Persze végeztem előtte felmérést, és tisztában voltam vele, hogy ez egy kiaknázatlan piac jelentős potenciállal, de a többi tényleg csak arról szólt, hogy jókor voltam jó helyen. És persze a dolog nagyobb része elképzelhetetlen lett volna Mac nélkül."

Az első naptól kezdve Mac-et használtunk" - mondja Mark Edwards, Susan férje és üzlettársa. „Amikor az interneten megjelentünk, Susan szerette volna a teljes ellenőrzést fenntartani a megjelenésen - beleértve a képek retusálását, elrendezését, és erre a legjobb eszköz a Mac volt. Amikor valódi boltot nyitottunk, az arculat terve fontos eleme volt a Mac-ek elhelyezése."

Susan Mac iránti elkötelezettsége meghatározó volt a cég épülésében: „A fotóinkat a termékekről és a boltról mind iPhotoban dolgoztuk fel. A Mail segítségével válaszolunk az ügyfeleink leveleire és küldünk ki hírleveleket. A napirendet és az alkalmazottak beosztását az iCalben szervezzük. Rendszeresen vásárolunk az iTunes Boltban zenéket, amit a boltban és az irodában játszunk. A Spotlight segítségével találjuk meg a fontos dokumentumainkat, képeket és terveket. És nagyon fontos a Dashboard számológépe, amit szintén igen gyakran használunk."

Susan üzleti döntései és az esztétikai elképzelései az Apple köré épültek" - mondja Mark, a korábbi marketing menedzser. „És a PC szóba sem került, mint választási opció."

Hamar felmerült az igény arra, hogy egy megfelelő raktárkészlet és fizetés bonyolító rendszer is a cég rendelkezésére álljon. „Ahogy rátaláltunk a PayGo programra, minden a helyére került." A PayGo egy hatékony fizető terminál menedzselő alkalmazás, ami egy FileMarker Pro adatbázisra épül, és amellett, hogy a kártyás fizetéseket lebonyolítja, figyelemmel tudja kísérni a raktárkészletet és az eladások ütemét egy-egy termék esetén.

Mint korábbi PC felhasználó" - mondja Mark - „nem láttam még ennyire testreszabható és könnyel tanulható megoldást. Az új dolgozókat néhány perc alatt be tudjuk tanítani a rendszer használatára."

A PayGo nem csak a vásárlásnál, de utána is nagyon hatékony eszköz: a segítségével figyelemmel tudják kísérni egy-egy ügyfél vásárlásait, illetve hogy mely termékek mennek jól az internetes boltban és melyek a manhattani áruházban. Ez segít az üzleti döntések kialakításánál, illetve a raktárkészlet megtervezésénél.

Susan képes a vásárlók fejével gondolkodni, és ösztönösen tudja, melyik termék tarthat számot nagyobb érdeklődésre, de hasznos dolog ezeket az ösztönöket összekapcsolni a háttérben a tényekkel."

A Trixie+Peanut bolt Manhattan elegáns Flatiron kerületében van, és a belső kialakítása ragyogó, fényes, fehér. Éppen ideálisan illeszkedik az arculatba az Apple iMac termékvonala. „Magam sem tervezhettem volna szebbre őket. Pontosan illeszkednek az eladási környezetbe" - mondja Susan. A boltban több iMac is tölt be kulcs fontosságú funkciókat: egy a számlázó gép, egy a PayGo rendszert futtatja, egy pedig a cég weblapját mutatja folyamatosan.

Több célja is van annak, hogy a boltban közvetlenül elérhető a weblapunk. Amikor távolról érkeznek vásárlók, gyakran kérik a postázást, így ők a weblapról rendelnek. És amikor a pénztárnál hosszabb sor áll, szintén praktikus lehet egyeseknek az interneten rendelni. Illetve vannak szezonális áruk, amik lehet, hogy épp nem találhatók meg a boltban, de a weblapon mindig elérhetők."

Mivel a cég az interneten indult, ez az eladási forma továbbra is a forgalom több mint felét nyújtja, ráadásul olyan ütemben növekszik, amire egyikünk sem számított. Fontos feladat volt a lap regisztrálása különböző kereső motorokba, illetve optimalizálás annak érdekében, hogy a keresőkben megfelelően előkelő helyre kerüljünk. Ennek eredményeképpen több és több ember talál ránk, és a befektetett munka kifizetődni látszik."

A bolt jelentette kezdeti nagyobb befektetések megtérülni látszanak, és már mind a weblap, mind a bolt profitáló. Ez azonban elmondása szerint nem változtatta meg Susan Binget: „A legfontosabb továbbra is az, hogy a weblap jól nézzen ki, a fotók jól nézzenek ki és a bolt jól nézzen ki. Szeretek a termékeink tervezésével foglalkozni, és a desingereinkkel is nagyon jó viszonyban vagyok. Sok-sok exkluzív termékünk van, mert neves tervezők is együttműködnek a Trixie+Peanuttal."

Mára eljutottunk oda, hogy hat alkalmazottat foglalkoztatunk. Még mindig igyekszünk minden dologra odafigyelni, de már megtehetjük, hogy pár nap szabadságot kiveszünk."

Ma biztonsággal állíthatjuk, hogy ennek a különleges piacnak az első számú szereplőivé léptünk elő. Mindig vannak új ötleteink, és rengeteg fejlődési lehetőség van a cégben. Akármerre is vesszük az irányt, annyi biztos, hogy a Mac egy meghatározó szereplője lesz a növekedésünknek."

Forrás: Apple.com

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: