90 effektus, dupla-HD felbontás, 65 nap. Bryan Rowland, Doug Stewart és Kelly Peterson csapata ezzel a szűk időkorlátok közé zsúfolt kihívással vette fel a versenyt néhány Power Mac G5 és a Shake jóvoltából.

Az effektusokat a "Joseph Smith: A restauráció prófétája" című film jeleneteihez alkották, amely Joseph Smith életét mutatja be. Az amerikai hitélet egyik legjelentősebb alakja alapította a mormonok rendjét. "A helyi egyháznak volt mozgókép stúdiója Utah államban, de ez korántsem volt alkalmas vizuális effektusok megvalósítására, egy profi szakember alkalmazása pedig nem lett volna olcsó. De a stáb a Power Mac G5 jóvoltából házon belül meg tudta oldani a munkának ezt a részét." Ennek a munkafelületnek a kialakítása volt Rowland csapatának a munkája.

A csapat beköltözött egy '60-as években épült házba, amiben nem volt telefon, internet, fűtés és az áramellátással is problémák adódtak. Így az alapoktól épült fel a rendszer, amely "tíz Power Mac G5-ből, egy gigabit routerből és egy Xserve RAID-ből állt, mely utóbbi a 30 terabyte-nyi anyagot volt hivatott eltárolni. Később került kialakításra az Xsan rendszer, amely nagyban megkönnyíti a hatalmas mennyiségű adattal való munkát." Néhány effektus alapjául a felvételeken egy kisebb börtön és templom makettet használtak, amelyet zöld háttér előtt rögzítve használtak fel a Shake-ben. A filmben látható füst elemeket a Lightwave segítségével alkották meg és használták fel a filmben. "Az első jelenetben a Mississippi-n utazunk gőzhajón, de nincs a képen gőz, mivel a filmben használt hajó dízel üzemű volt. Így hát a Lightwave CG smoke effektusa segítségével alkottuk meg a szükséges kiáramló gőzt. Nagy munka volt a folyó partról eltávolítani a villanyoszlopokat és vezetékeiket, illetve az antennákat a film korhűvé tétele érdekében."

A csoda a munkában nem az volt, hogy 65 nap alatt elkészült a filmben felhasználásra kerülő 90 effektus, hanem hogy olyan emberek tudják őket használni, akik korábban sosem dolgoztak a Shake-ben. "A Shake nagyon rugalmas" - mondja Kelly Peterson, a grafikus művész - "az alkotáshoz mindenki a saját munkastílusa szerint tudja használni a programot, és a kompoziting művészi oldalára lehet koncentrálni."

Rowland és Stewart a munka során a helyi egyetem diákjaiból egyet-egyet betanított a Shake egy-egy funkciójának ismeretére. "A Shake felépítése révén nagyon könnyű valakinek egy-egy dolgot bemutatni. Ez sokkal inkább hasznos, mint egy gyors áttekintést adni az egész programról."

Mivel egy-egy képkocka a hihetetlenül nagy, dupla-HD felbontásban 40 MB volt, így a gyorsabb renderelés érdekében a stáb rácsatlakozott a Salt Lake City egyház 40 Power Mac-jére, amelyek este és hétvégén használaton kívül a rendereléshez adták az erejüket.

Stewart kiemeli a Shake felépítésének nagyszerűségét, amely a fa felépítésnek köszönhető (node structure), ennek jegyében nem rétegek egymás alá- és fölérendeltsége, hanem bevált, szabadon alakítható struktúrák használhatók. Így sokkal könnyebb újra és újra felhasználni a már bevált elemeket.

"Nagyban felgyorsította a folyamatot a Shake parancssoros munkafelülete is. A Terminalban egyszerűen lehet lefuttatni Shake alkalmazásokat a Mac-en, aminek az eredménye egy képsorozat lesz, amelyet fel lehet használni a mozgóképben."

Az egyik diák segéd az Apple Remote Desktop és Terminal parancsok segítségével végezte a renderelési feladatokat a 16 gépből álló helyi render farmon. A leggyakoribb műveleteket Stewart AppleScript segítségével automatizálta, amely révén csak néhány eldöntendő kérdés jelent meg a felhasználó előtt, és azt követően lefutott a szkript.

A film készítése során az igazi csodát az Apple technológia hatékonysága jelentette, amely esélyt ad a kis méretű filmstúdióknak is arra, hogy mozifilmet készíthessenek.

Forrás: Apple.com

Bryan Rowland weblapja sokféle inspiráló videóval szolgál…



 





 

     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: