Minden az együttműködésről szól a Sundance Film Fesztiválon. Ebben az évben több mint 40 ezer filmkészítő, sztár, producer, rajongó és önkéntes gyűlt össze a Utah-beli 7000 lelkes Park City-ben, hogy csatlakozzon a történelmi főutcán zajló rangos filmes rendezvényhez.

A legaktívabb fesztivál figyelők azonban nem az utcákon voltak, hanem a Main Street fölötti régi stílusú épület harmadik emeletén, ahol a Sundance Csatorna a napi összefoglalóit és tudósításait készítették az ultramodern eszközeiken, amelyek alapja néhány Power Mac G5 számítógép, az Apple Final Cut Pro csomagja, illetve az Xsan hálózati tárhely menedzsment megoldás voltak. A stáb munkahelyét 4 nappal az esemény előtt rendezték be, ami viszonylag rövid idő egy hasonló kategóriájú rendezvénynél.

És az eredmények Larry Aidem elnök és CEO elmondása szerint jobbak, mint valaha. „A műsor megjelenése fényévekkel van a hasonló jellegű vagy éppen az előző évi műsorok előtt. Ebben nagy része volt az Apple-lel való együttműködésünknek."

A technikai és logisztikai kihívások tekintélyesek voltak. Amellett, hogy egy speciális utcai stúdió adásait kellett fogadni, hat másik csapat is készített felvételeket, amelyeket különböző formátumokban és képarányokban kellett feldolgoznia a csapatnak. Ami még keményebb volt, hogy mindezt a műsor meglehetősen kötött időbeosztásával összhangban kellett teljesíteni.

A költségek féken tartásának kulcsa az Xsan vezérlet volt, amely lehetővé tette a szerkesztőknek, hogy párhuzamosan ugyanazokon a médiafájlokon dolgozzanak egy központosított tárhelyen. „Ami igazán izgalmas volt, ahogyan az Xsan egységesítette mindenki munkahelyét. Az egérkurzor aktuális helyén kívül szinte minden munkaállomás teljesen ugyanaz volt, noha teljesen más médiákat másoltunk egy-egy gépre. Ez igazán sokat segített."

A műsor főszerkesztője, Phil Hack élvezte, hogy valami új dolgot próbálhatott ki a munkája során az Xsan képében. „Tetszett, hogy az Xsan nem túl régóta volt kinn, mert így egyfajta tudományos felfedezés is volt a munka." Hack úttörőként már 1989-ben próbálkozott HD felvételek készítésével.

A Final Cut Pro HD ezzel szemben egy kiforrott termék választás volt, hiszen több mint 5 éve a profi videófeldolgozás alapértelmezett platformja. A vágás és valós idejű szerkesztés mellett nagyon sok mozgó grafikát és címfeliratot a Final Cut Pro beépített eszközeivel készítettek el.

Az események sorozatában az idő, és nem pedig a munkateljesítmény volt az elsődleges probléma. Előfordult, hogy az utcán lévő közvetítő autó és az emeleti stúdió között műholdas kapcsolatot kialakítva digitalizálták a felvételeket, mert túl nagy időveszteség lett volna felszaladni a kazettával. A lendület ellenére Hack csapata tökéletes minőségben alkotta meg a műsorokat. Egy ilyen feladatkörben, mint a hírközlés, nagyon sokat segített, hogy nem a szokásos szinteken kellett dolgozni, hanem mindenen egyszerre az Xsan és a Final Cut Pro révén."

A végeredménnyel mindenki elégedett volt, és mint Phil Hack elmondja, ha újra döntenie kellene, hogy mivel dolgozzon, csakis a Final Cut Pro és Xsan technológiák mellett döntene.

Forrás: Joe Cellini cikke az Apple Pro rovatban

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: