Sustainable Harvest

Apple megoldások egész sora teszi hatékonnyá a világ egyik vezető kávétermelő cégének a működését nap mint nap. Előadások, prezentációk, üzleti kommunikáció Mac alapon.

Egy kivetített prezentáció bemutatása viszonylag rutinszerű dolog egy cég életében, amikor a dolgozókkal és vezető társakkal, befektetőkkel a vállalkozás fejlődését, marketing elképzeléseit kell megbeszélni. Az már nem annyira megszokott, ha ugyanez a Keynote bemutató egy Nikaragua belsejében található településen történik, ahol a helyi templom fehér falára vetítik a piaci elképzeléseket kávé termesztők lelkes helyi csoportjának. David Griswold, a Sustainable Harvest cég alapítójának ez utóbbi is rutin feladat.

"A prezentációkat mindig a helyszínen mutatjuk be egy digitális kivetítő segítségével. A farmerek szeretik a dolgot, ahogyan elmagyarázzuk a partnerségen alapuló üzleti modellünket. Általában egy két látványos DVD-t is viszünk magunkkal a prezentáció utáni vetítésre, úgyhogy ezek az előadások már amolyna közösségi hangulatú találkozókká fejlődtek."

A Sustainable Harvest az egyik fő észak-amerikai kávé beszállító, amely 12 országból több mint 100.000 termesztővel áll kapcsolatban, és tagja a Fair Trade csoportnak is. Bár a cég 11 éves, a technikai lehetőségek okos használata lehetővé tette a számukra, hogy vezető szerepüket megőrizzék.

A Keynote az egyik fontos szereplője a felszerelésnek. Az Apple prezentáció készítő alkalmazása segítségével bárki könnyedén állíthat össze mozi megjelenésű bemutatókat, akár 3D-s effktusokkal, átmenetekkel és animációkkal. Az iPhoto-val való együttműködés révén könnyedén használhatók fel fényképek a bemutatókban lenyűgöző vizuális élményt adva.

"A Keynote segítségével tartottam az előadásom az Amerika Különleges Kávéi szövetség elnökeként 3000 emebr előtt" -mondja Griswold. "Utólag az egyik kávécég elnöke érdeklődött is, hogy hogyan sikerült ilyen jó bemutatót készíteni. Pedig az emberek elsőre általában nem túl lelkesek a bemutatók iránt, ami érthető, ha figyelembe vesszük, hogy hogyan is néz ki egy tipikus bemutató: sötétkék háttér rikítósárga szöveggel és átmenetekkel. A Sustainable Harvestnél alapvető, hogy gazdag illusztrációk, sok-sok kép szerepeljen a bemutatóban, mert a képek elhozzák a teremben ülőknek azt a világot, amiről az előadás szól. És amikor 3000 ember előtt tartok előadást, az is alapvető szempont, hogy ne omoljon össze a rendszer. A Mac még sosem vallott kudarcot."

"Mivel 80 féle kávéval dolgozunk, a brosúráknak komoly szerepe van abban, hogy egy-egy termékről tájékoztassuk a vevőket. A Pages segítségével fantasztikus egyedi marketing anyagokat tudunk készíteni." A Sustainable Harvest a Pages jóvoltából látványos és informatív nyomatokat készít, amelyeket klönböző felvásárlóik számára tudnak tovább küldeni papír alapon és PDF formátumban is. Az elképszítéshez nem kell különösen nagy mutatvány: csak választani kell egy témát, összeválogatni pár képet és írni.

A kávé a második legnagyobb globális fogyasztási cikk a kőolaj után, ahol dollár milliók mozognak. Egy ilyen piacon nem hátrányos, ha kiemelkedik egy cég a tömegből. David Griswold ezt igyekszik elérni az Apple megoldásokkal.

A Sustainable Harvest nem csak a kávé értékesítésével, de az eladás népszerűsítésével is foglalkozik, aminek a keretében például fényképezik a kávét a brosúrákhoz és más tartalmakhoz. "A kávét nem olyan egyszerű fényképezni: nem mindegy, hogy a napnak melyik szakában, milyen időjárásban próbálkozunk." Griswold PowerBookján emiatt kulcsszerepe van az iPhotonak is, amelyben albumokba gyűjtve jelennek meg a különböző országokból származó, nagy felbontású, professzionális megjelenésű fényképek. "Amikor ügyfelekkel utazunk, iPhoto bemutatókat szoktam tartani a fényképekből, akik megelégedettséggel látják, hogy a világ mennyi helyén szüreteli valaki az ő kávéjukat."

A képeket az ügyfelek, akik közvetlenül a vásárlókkal érintkeznek, akár fel is használhatják saját céljukra. Ehhez az iPhoto új verzióiban elérhető photocasting szolgáltatást használják, amely révén az ügyfelek a saját gépükön futó iPhoto-ban, vagy Windows alatt a webböngészőjükben nézhetik meg a fényképeket.

Amellett, hogy egy gyorsan kereshető fénykép bankként működik, az iPhoto egy remek lehetőség a cégeknek saját arculatú könyvek nyomtatására is, hiszen az Apple remek témákkal felszerelve biztosítja az iPhoto programot minden Mac-hez.

"A könnyen használható technika segítségével a Sustainable Harvest képes kapcsolatot építeni a dolgok között. Az iPhoto-val összegyűjtött képekből olyan sztorikat mesélhetek el, amiket rajtam kívül senki más. Ezért használ az egész cég Mac-et."

Kim Cook cikke az Apple Pro rovat számára








 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: