Forrás: Apple.com UK Pro weblap

A "We Will Rock You", egy musical a Queen és Ben Elton közreműködésével magában foglalja az összes dallamot, több sávos gitár szólót és fülbemászó dallamot, ami Brian May, Freddie Mercury, Roger Taylor és John Deacon bandáját isteni magaslatokba emelte a klasszikus rock, heavy metal, progresszív rock és rock opera műfajában.

És a musical írása, kottázása és elkészítése teljes mértékben Mac gépeken készült.

Brian May és Roger Taylor társaságában dolgozva a zeneszerző és musical rendező Mike Dixon egy férfikvartett hangjából alkotta újra a Queen hangzását, ami olykor ezrek énekének hangzott a 36 szereplő révén.

Amikor Dixon egy színházi produkció zenéje születését vezényli - mint a Hair, a Godspell vagy épp Andrew Lloyd Webber "Jézus Krisztrus Szupersztár" című musicaljeit -, általában nagy-nagy kreatív szabadságnak örvend. Ez nem volt jellemző a Queen-nel való munkánál. "Amikor Andrew Lloyd Webberrel dolgozok, megcsinálom a munkám, és Andrew azt mondja: 'Okay, ez tetszik, de mi lenne ha…?' Amikor a 'We Will Rock You'-t készítettem, Brian és Roger az első pillanattól kezdve együtt dolgoztak velem, mert annyira személyes dolog számukra a zenéjük."

Mike Dixon feladata az volt, hogy olyan dalokból csináljon nők és férfiak számára énekelhető zenét, amelyeket eredetileg férfiak adtak elő. "Emellett egy kar számára is énekelhetővé kellett tenni a zenéket, hogy azok kvartetnél sokkal hatásosabban szóljanak - ráadásul Roger, Brian, Freddie és John is gyakran túlpörgették a hangjukat, hogy erősebben hangozzanak. És természetesen mindezt egy PowerBookon vittem véghez."

A PowerBookon a Logic Prohoz kapcsolt billentyűzet segítségével Dixon felvette az eredeti Queen dallamokat. "A számítógépen készítettem el a piszkozatokat. Próbáltam annyira egyszerűen leírni a dallamokat, ahogy csak lehet. Ezután a különböző hangokat kellett egy-egy dallamhoz kapcsolni úgy, hogy a legjobban hangozzék." Ezután Dixon, May és Taylor kiválogatták a háttérhangokat, akik erősítették a vezető vokálokat az együttesben.

Dixon egyik legnagyobb kihívása volt, hogy a kórusban megtervezze, melyik művész mit fog énekelni. "Freddie átlagon felüli énekes volt hatalmas hangterjedelemmel" - magyarázza Dixon. "Sok dolog, amit énekelt, már a női hangok magasságába ért. A 'Somebody to Love' például egy ilyen dal, amely kiválóan működik egy lány előadásában. Emellett még tovább emeltük A dúr magasságába, amely révén az alsó hangok is kiválóan énekelhetővé váltak a Scaramouche-t játszó énekesnő számára."

A musical zenei effektusait Simon Sayer hangmérnök alkotta meg a Reason és a Pro Tools használatával londoni stúdiójában - szintén Macintoshon. "A Mac révén egy minimális korlátokkal rendelkező eszközzel dolgozhatsz" - mondja Sayer. "A musicallel kapcsolatos munka nagy részét a Mac-jeinken végeztük."

A munka a Queen tagok számára is újdonságot jelentett, mert most először élték át, hogy valaki más leírta a zenéjüket, és az akkordok módosítása után is működött a dolog. "Roger és Brian számára igazán jó érzés volt felfedezni, hogy a zenéjük úgy is nagyszerű, hogy valaki más kissé változtat rajta, és egészen más műfajban is az eredeti hangzást kaphatja a közönség."

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: