A svájci oktatásügyben az úttörő megoldások alkalmazásának nagy hagyománya van: már a kétezres évek elején is standard volt, hogy a tanárokat iBook mobil gépekkel szerelték fel. A nagy múltú Bázeli Egyetem (Universität Basel) az iPad készülékek felkarolásával igyekszik növelni az orvostanhallgatók produktivitását.
Az iPad alkalmazása az oktatásban több szempontból is előnyös: ha a jegyzetek elektronikusan elérhetőek, azt a diákok könnyedén olvashatják és láthatják el hozzáfűzésekkel, amelyek bármikor könnyedén visszakereshetnek. Ha a tanárok egy-egy tananyag mellé saját előadásukat is mellékelik, akkor a diákok feldolgozási eredményessége nem attól függ, hogy mennyire gyorsan tudnak jegyzetelni tollal papírra az előadásokon, helyette az odafigyelésre koncentrálhatnak, hiszen nem kell jegyzeteket készíteniük. A technika továbbá a különféle felmérések, tesztek, dolgozatok kapcsán is fokozza a hatékonyságot, hiszen egy iPad kijelzőjén kitöltött dokumentum azonnal feldolgozásra és rögzítésre kerül, illetve a diák visszajelzést is kap az eredményeiről.
A Bázeli Egyetem 2014-ben kezdte el zárthelyi dolgozatok elkészítésére alkalmazni az iPad készülékeket. Az orvosi szakon ez azért rendkívül előnyös, mert sokkal részletesebb és mélyre hatóbb kérdéseket van mód kidolgozni, mint a papíron. Az alapos tesztelést követően 2015-ben már élesben is bevetették az iPad modelleket, és a pozitív tapasztalatok révén várhatóan a többi karon is alkalmazni fogják az eszközöket. Az egyetem részére a svájci K2Prime Gmbh írta meg a szükséges alkalmazást - ez egyébként az Bázeli Egyetem saját, profit orientált fejlesztő cége, az egyetem ugyanis felismerte azt, hogy saját fejlődése érdekében előnyös, ha profit termelésre alkalmas céget alapít, ahová aztán saját maga nevel munkavállalókat és utánpótlást.
A tanárok szerint az orvosi karon rendkívül hasznos dolog az iPad alapú vizsgáztatás, ugyanis a diákokat nagyítható leletekkel tudják tesztelni, videókat prezentálnak, vagy három dimenzióban ábrázolt szerv képeket jelenítenek meg, amelyek alapján a tudásukkal meg kell felelniük. Mivel zárthelyi dolgozatokról van szó, ahol gépelni szükséges, az iPad mellé az Apple Wireless Keyboard vezeték nélküli Bluetooth billentyűzet is használható, mint külső kiegészítő - a szövegbevitel csak az angol nyelvterületen kényelmes, az Apple 8 iOS verzió alatt még nem ismerte fel a valódi nemzetközi billentyűzetek szükségességét.
A Bázeli Egyetem egyébként több rivális platformot is megvizsgált, ám tapasztalataik szerint az iPad volt a leginkább költséghatékony eszköz a céljaikra, amely tudásban, minőségben és a szoftver ellátottságban a leginkább megfelel. Felmerült a gépterem kialakítása, amely még tovább növelte volna a költségeket, és a mobil számítógépek alkalmazása is, amely szintén túlzás lett volna az adott feladatra. Az iPad könnyen kezelhető és megbízható, az akkumulátor ideje pedig garantáltan megfelel egy vizsgához. Köszönhetően az Apple szerver megoldásainak, azon belül is a Mobile Device Management funkciónak, az eszközök csoportos üzembe állítása és az alkalmazások telepítése igen egyszerű: egyetlen MacBook segítségével a teljes flotta könnyedén feltölthető ugyanazokkal a szoftverekkel, és hozzárendelhető az egyetemi használati protokollhoz. Az iPad modellekhez több gyártó is készít csoportos tárolásra és töltésre alkalmas, zárható kocsikat. Ilyenekben tárolja és tölti a Bázeli Egyetem is az iPad készülékeit.
Az iPad eszközön futó teszt alkalmazás internet kapcsolat nélkül is működik, hogy egy esetleges szolgáltatás kimaradás ne szakítsa félbe a tesztet. A diákok a kijelzőn aláírásukkal látják el az alkalmazás megadott mezőjét, amellyel azonosítják saját vizsgájukat, és biztosítják az esetleges visszaélések kivédését.
Felmerülhet a kérdés, hogy mi van akkor, ha az egyik diák nem tudja jól a választ, és utána kíván nézni a Safari böngészőből a keresett tartalomnak. A Testing App úgy van megírva, hogy az indítást követően csak egy megfelelő tanári kód beírását követően léptethető ki, addig pedig teljes egészében uralja az iPad kijelzőjét.
Forrás: MacPrime.ch
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: