„A divat világban nem engedhetjük meg, hogy elmulasszunk egy villanást" - mondja Don Flood fényképész, aki a világ vezető divatcégei számára készít fényképeket vadul kivágott blúzt és testhez simuló hálós ruhát viselő hosszú lábú modell szépségekről.
"Pontosan ugyanazt kell visszaadnunk, amit látunk. Amikor filmre fotózunk, legalább két óra, mire kinyerünk valami olyasmit, mint a Polaroid… A digitális technika használatával ilyen problémával nem szembesülünk."
A csúcs divatszakma egyik első digitális fényképésze révén Flood olyan cégek és lapok számára készít fényképeket, mint a Flair, Vanity Fair, eLuxury.com, Elie Tahari, L'Oreal, Escada és még sokan mások.
Flood már akkor a digitális technikát választotta, amikor az még nagyon kezdeti szakaszában volt. Ekkor még senki nem foglalkozott komolyan a digitális technikával. Kivéve az A|R Media nevű céget jegyző Flood és kreatív igazgatója, Alex Gonzalez.
„Amikor a digitális fényképezéssel kísérleteztem egy New York-i stúdióban, csak én voltam, a fényképező és egy PowerMac. Ami azonnal megtetszett a digitális technikában, hogy nem kellett találgatni - azt láttam, amit fényképeztem. A találgatás is nagyon gyakran bejön egy jó fényképésznek, de a digitális villámgyors eredménye sem produkál ennél rosszabbat - azt viszont biztosan."
Gonzalezzel együtt Flood az eLuxury.com részére kezdett el digitálisan dolgozni különböző neves divatcégek termékeinek fotózásával. És ezzel meggyőzött más ügyfeleket is, hogy digitálisra térjenek.
"Az egész nagyon felszabadító. Meg tudom mutatni a világosítónak pontosan, hogy mit szeretnék másként, és könnyedén módosítjuk a fényeket, a színeket. Ezt az analóggal lehetetlen megtenni! Egyrészt a Polaroid nem azt adja, ami a papíron is megjelenne, másrészt mire elkészül a kész kép, a csapat és a modellek már messze járnak. És ha elhibáztad, hát elhibáztad."
"Ami még tetszik a digitális világban, az a képek minősége és részletessége. Főleg a legújabb technika révén a szem és bőr színe fantasztikusan jelenik meg a képen. Szinte meg lehet érinteni."
„Az új technológiával a víz és a fémes színek szintén sokkal jobbak. Ez nem csak az akár 127 megabájtos képméretnek köszönhető, hanem a szoftveres fejlődésnek is." Mint ismeretes, a digitális fényképezőgépek a QuickTime® szabványt támogatják a kép és film rögzítésnél egyaránt.
Flood a minőségi digitális fényképezés alapvető eszközének tartja a Mac-et, és fontosnak tartja a technológia megértését és megismerését, hiszen az Apple maximálisan támogatja technológiával a digitális képfeldolgozást.
A cikk eredeti változatát Barbara Gibson írta az Apple Computer Pro rovata számára. www.apple.com/pro
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: