A filmen keresztüli tanulás segít az ír gyerekeknek elsajátítani az alapvető kommunikációs, probléma megoldó és csapatmunka képességeket - mondja az Oktatási és Tudományos Minisztérium feje, Mary Hanafin. A FÍS prodzsekt annyira sikeres volt, hogy rövidesen Írország 3500 általános iskolájában meghonosítják a filmmel való oktatást.

Az Apple technológia alapvető elemét képezi ennek az újfajta oktatási elképzelésnek. "A három fő eleme a FÍS programnak az egyszerűség, a kapcsolatteremtés és a kreativitás" - mondja Ciarán McCormack kreatív igazgató. "Az Apple mind a három szempontból megfelel. A hardver és a szoftver annyira intuitív, hogy a tanárok és a gyerekek is könnyedén boldogulnak."

A FÍS egy gall szó, aminek a jelentése vízió. Ez éppen egybeesik az angol "Films In School" program elnevezéssel, amelyet 1999-ben kezdett el az ír oktatási minisztérium. A programot dublini és cork-i iskolákban próbálták ki, és 100 iskola sikere nyomán 2006 végére országszerte meghonosítják a kormányzat teljes körű támogatásával.

A program jelen állapotában az országos tananyag elkészítésénél jár, amelyet a tanárok alapos felkészítése és egy átfogó internet alapú háttér kialakítása követ, amely révén a vidéki iskolákba is ugyanolyan színvonalon jut el a tananyag, mint a nagyvárosi iskolákba. Az iskolák iMac és iBook számítógépeket és Canon fényképezőket kapnak a munkához és a tanításhoz, illetve kiegészítő videó kamerákat, állványokat és mikrofonokat.

"Az iLife nagyszerű a filmvilág bevezetéséhez a tanterembe. Az egyszerű működés és barátságos kezelés miatt a tanároknak és a diákoknak is ideális. És az iMovie-t és GarageBand-et kipróbálva mindenki alkotni akar" - mondja McCormack.

A FÍS program iskolái megannyi módon használják a mozgóképet: az egyik, hogy dokumentumfilmet készítenek a helyi történelemből, amelynek keretében a diákoknak interjúkat és kutatómunkát kell végeznie. Másrészről történeteket kell írniuk, amelyből forgatókönyvet készítenek, és az irodalmi ismeretek elsajátítása közben a színház világa is bemutatkozik, amikor leforgatják saját rövidfilmjeiket. Mindez erősíti a csapatmunka és együttműködés szellemét. A program különösen kedvező azoknak a diákoknak, akik például olvasási nehézségekkel küzdenek. Egy-egy produkció elkészítésében mindenkinek van szerepe: írás, képi világ, dekoráció, felvétel, a kamera kezelése stb.

A felmérések nyomán a diákoknak javult a kifejező és kommunikációs készsége, a döntéshozási képessége és fejlődött a kreativitása is. "A FÍS megmutatta, hogy a számítógépet az oktatásban nem csak úgy lehet használni, hogy a diákok passzívan ülnek a gépek előtt. A filmkészítés révén aktív részesei a számítógép használatának, és épp az aktivitás az, amit az iskolák már évek óta szeretnének elérni" - mondja Jim Levine, a program egyik menedzsere.

A FÍS célja most az, hogy a tanév kezdetére az egész országot elérje. "A filmben az a vonzó, hogy elmondja a történetet" - mondja McCormack. "Ezzel gyakorlatilag visszatérünk oda, ahonnan az egész oktatás elkezdődött."

Forrás: Apple UK

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: