Több mint 30 év fotóriporteri munka során Joe McNally a Time, Life, Newsweek és Fortune hasábjait is meghódította. Járt Csecsenföldön, Ruandában, Afganisztánban a háborút dokumentálni, fotózott a National Geographic számára a repülés 100. évfordulóján a "Wings of Change" kampány keretében és többszáz más érdekes témát. "Szeretem a téma központú fényképezést - emberek és gondolatok történetét, mint a háború utóhatásai vagy éppen a repülés, az emberi test határai" - mondja McNally.

Karrierje során komoly sport fényképezési tapasztalatokat is szerzett a Los Angeles-i olimpiától kezdve, és azóta is előszeretettel fényképezi az atléta megjelenésű sportolókat, bár elmondása szerint ez a terület nem erőssége: "nem vagyok egy kimondottan jó sport fotós, mert nem az érdekel, hogy ki nyer, inkább a sport hangulatát és a küzdelmet figyelem. A téma számomra a teljesítőképesség határának elérése, a koncentráció és a fájdalom."

A 2008-as kínai olimpia rendezése kapcsán McNallyt kérték fel, hogy fotó sorozatot készítsen egy fiatal kínai sportolóról, aki az esemény promóciójának arca lesz. Ez a munka lehetőséget adott McNallynek, hogy elmélyítse ismereteit az Aperture programban is. A fotózás egy stúdióban történt üres háttér előtt, a képek az Aperture-be kerültek feldolgozásra és válogatásra.

"Meggyőző a sebesség, amivel az Aperture betölti és megjeleníti a képeket. Ez nagyon előnyös olyan ügyfeleknél, akik nem annyira értenek a feldolgozáshoz, és gyorsan akarnak válogatni a képek közül." Amikor ügyfelek előtt kell feldolgozni a képeket, akkor McNally két monitort használ. "Az egyik monitoron a képek között keresgélek, a másik monitoron pedig teljes képernyőn nézheti az ügyfél a képeit anélkül, hogy a metadata információim vagy bármi más megjelenne a képernyőjén."

A sok-sok fénykép közül kiválasztott legjobbakat a nagyító (lupé) eszköz segítségével a megrendelők aprólékosan megtekinthették a képek részleteit és a tornász arckifejezését az adott fotón. Ezzel az eszközzel egyúttal a magazinok számára alap követelmény kritikus élességet is lehetőség volt tesztelni, hiszen részletesen felnagyítja azt a felületet, amely fölé az egeret visszük.
Az Aperture nagyítási és nagyító megoldásairól szóló cikkünk…

"A kritikus élesség a fényképész szakmában nem egyszerűen azt jelenti, hogy a kép nincsen elmosódva és éles, hanem azt, hogy a fókusz pontosan a szempillákon van, így az arc legfőbb része, a szem és annak környéke tökéletesen éles. Ezt nevezzük kritikus élességnek. Ez határozza meg, hogy egy kép jól mutat-e, amikor majd sokszorosára lesz nagyítva, vagy sem. Tehát ez egy igen fontos kritérium egy magazin fotóriporterének."

"A lupé egy igen jó eszköz a kritikus élesség megállapítására. A kép jól mutat a MacBook Pro kijelzőjén, de előfordulhat, hogy a szem környékét felnagyítva már korántsem olyan tökéletes. A lupé segítségével ezt gyorsan megállapíthatjuk, és ez így egy igen gyors szűrője a fényképek válogatásának."

McNally az Aperture-t más munkáknál is előszeretettel veszi igénybe, és utazás közben elvégzi a képek feldolgozásával kapcsolatos feladatokat. "Ha készítek 600 felvételt, hazafelé a gépen már el tudom kezdeni az előzetes válogatást, és mire leszállok, már megvan az az anyag, amit FTP-n feltöltök a megrendelőnek. Nem kell FedEx-szel küldeni a képeket memóriakártyákon. Ha elég jó a viszony a megrendelővel, másnapra akár egy online galéria is készülhet a képekből az Aperture segítségével, amivel igen jó pozitív első impresszió tehető."

McNally igen komoly Mac alapú stúdiót tart fenn Connecticutban található vidéki otthonában. Három profi felépítésű Power Mac G5 egy-egy 30 hüvelykes Apple Cinema Display-t szolgál ki, és minden gép közvetlen kapcsolatban van a központi Xserve RAID egységgel, ami magas szintű adatbiztonságot és 7 TB kapacitásával elegendő tárhelyet kínál 30 évnyi fénykép digitális tárolásához. A stúdió menedzsere egy iMac-en dolgozik és tartja a kapcsolatot a megrendelőkkel.

"Az Aperture-ben fantasztikus, hogy különböző kép verziókat van lehetőség szerkeszteni és megtartani anélkül, hogy az alap fénykép módosítva lenne. Ez nagyon kényelmes és megnyugtató dolog."

Az új Apple technika segít előkelő helyen maradni a piaci versenyben. "Amióta digitálisra állt át a szakma, a piaci verseny még kiélezettebb lett. Az Apple hardverek és az Aperture segít abban, hogy csak a minőségi munkára kelljen koncentrálni, és ne arra, hogy ezek a dolgok hogy működnek és hogyan használhatók. Az Apple számára mindig fontos volt a vizuális megjelenítéssel foglalkozó piac, és az Aperture kiadásával és fejlesztésével ennek erőteljesen hangot is adtak."

Joe McNally weblapja

Forrás: Apple.com

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: