Mercedes Benz USA - Az S600 sorozat reklámfilmjének készítése
Nulláról húszra 7 perc alatt - ez tipikusan nem egy olyan érték, amit a Mercedes-Benz vezető S osztályú luxusautóival azonosítunk. Ez a szám nem a gyorsulásra, hanem egy másik Mercedes rekordra utal, mégpedig arra, hogy mindössze 6 perc 53 másodperc kellett ahhoz, hogy elkeljen húsz darab limitált szériás, egyenként 145.000 dolláros S600-as luxusautó a Saks Fitfth Avenue ünnepi katalógusából. (700 csalódott vevőt hagyva a sorban.)
Egy ilyen marketing siker eléréséhez a Mercedes-Benz USA (MBUSA) mindegyik új C osztályú modellt látványos és egyedi, nagy felbontású (HD) reklámmal mutatott be a piacon, amelyet házon belül forgattak és dolgoztak fel Xsan és Final Cut Pro segítségével.
„A Mercedes-Benz egy technológiai vezető" - mondja Rick Thomas, a MBUSA digitális média menedzsere. „Az ügyfeleink ezt várják el az autóinktól és a kommunikációnktól is. Ennek jegyében nagy mennyiségű HD videót forgattunk, és igen jó reakciókat kaptunk. A kép olyan éles és tiszta, mintha egy bemutató terem ablakán át néznénk az autókat."
Mivel a reklám terve az volt, hogy az autót a természetesen környezetben filmezzék, a MBUSA az Emmy díjas vágót, Robert Campbellt kérte fel a munkára. A felvételeket felső Manhattanben forgatták - mintegy megmutatva, hogy milyen látványt nyújt majd a leendő New York-i vevő az utcán -, és több ponton az autó természetes haladását, finom lengését és gyorsulását rögzítették. Néhány hegyi felvételt is készítettek helikopterből az állam északi, hegyes vidékein.
„Autónként általában két napnyit forgattunk, hogy meglegyen az elegendő nyersanyag a mozgásról, és további két napot filmeztük az életstílust bemutató városi felvételeket."
Ezekből a felvételekből a csapat a Final Cut Pro segítségével elkészítette a digitális mozgó névjegyeit egy-egy modellnek. A felvételek alapanyaga 720p és 1080p-s nyers felvétel volt.
Egy Los Angeles-i autó show-ra Campbell egy speciális felvételt készített a MBUSA stúdiójában, mégpedig egy, az autót körbejáró robotkar segítségével. A Final Cut Pro-ban aztán az elkészített felvételben lassítások és gyorsítások révén a Mátrix stílusát idéző körbejárásokat helyezhetett el.
Campbell szerint a HD videók, a Final Cut Pro és az Xsan együtt egy varázslatos formulát képez a MBUSA munkájához: „A különböző nagy felbontású formátumokat könnyedén össze tudtuk hozni egy produkcióba - legyen szó az amerikai felvételekről, vagy a technikai részletekről Németországból. Mindezek az anyagok egy idővonalra kerültek, és az Xsan révén a különböző szerkesztők megosztva dolgozhatták fel a film különböző részeit 10 munkaállomáson egyszerre. Ez jelentősen csökkenti a munkára fordított időt."
A fantasztikus marketing eredmények mellett a MBUSA digitális média csoportja az eladói képzést is forradalmasította. És erre szükség is van, mivel az S550 olyan képességekkel rendelkezik, amit nem elég szóban elmondani: haladás közben egy radar figyeli az út akadályokat, és szükség esetén akár le is fékezi az autót. Éjjel pedig infra fény pásztázza az utat a messzeségbe, hogy biztonságos legyen a haladás sötétben is. Ezeket csak speciálisan elkészített videóanyag keretében lehet igazán jól bemutatni.
„A Final Cut Pro a központi egysége a produkciós egységünknek" - mondja Shivam Parikh rendszergazda. „Az összes olyan eszköz megtalálható benne, amire a professzionális végeredményhez szükség lehet. Nincsenek korlátai, és egyszerű használni. A sebesség pedig, amivel a hatalmas mozgókép fájlokat kezeli, felbecsülhetetlen értéket jelent a számunkra. A Final Cut Pro segítségével az ügyfeleink számára olyan DVD produkciót állíthatunk össze, ami megfelel a cég marketing igényeinek és az eladóink számára is tökéletes. A Motion képességeit mostanában kezdtük el felfedezni: esztétikus animációs elemek alkothatók meg ezzel a szoftverrel, és mindenképp az igényesség irányába mozdítja el a végső produkciót. A Shake-kel pedig olyan effektusokat generálunk, amelyek hihetetlen megjelenésűek. A reklámjaink színvonalához erőteljesen hozzájárul ez a program, és igen aktívan használjuk a közönség lenyűgözésére."
„Mivel az S550 egy olyan jármű, aminek az újdonságait nem egyszerű összefoglalni, a kereskedőinket is alaposan fel kellett készíteni - méghozzá Apple megoldások használatával: minden eladónk kapott egy videós iPodot, rajta részletes technikai ismertetőkkel az egyes funkciókról és képességekről. Az Egyesült Államok több mint 350 Mercedes boltja képes így ugyanahhoz a hivatalos segédlethez fordulni, amiből a lehető legpontosabb adatokkal és információkkal tájékoztatják a vevőiket." - mondja Rick Thomas.
A sikeres reklámok nyomán a Mercedes amerikai ága rövidesen olyan limitált példányszámú iPodokat hoz forgalomba, amik a reklámoka tartalmazzák, és az iTunes Music Store-ba is tervezik bevezetni őket.
Néhány évvel ezelőtt a MBUSA digitális média osztálya csak egyetlen Power Mac-ből állt, és a munka többségét alvállalkozóknak adták ki. A változások akkor indultak be, amikor az osztályt újraszervezték, és egy Mac alapú stúdiót rendeztek be a számukra.
„Mint belső produkciós osztály, sokkal költséghatékonyabbá és rugalmasabbá vált a gyártás" - mondja Shivam Parikh. „Felismertük, hogy sokkal pontosabb és gyorsabb munkát végezhetünk, ha külső cégek helyett mi magunk készítjük a reklámokat. És úgy tűnik, a dolog már most kifizetődött."
Nagyon fontos szempont volt a növekedés akadálymentessé tétele, és erre az igényre az Xsan és az Xserve RAID tárhely rendszer jelentette a legtökéletesebb megoldást. „A média anyagok szétosztásában láttuk a hatékonyság növelésének lehetőségét. A szerkesztők képesek egyszerre ugyanannak az anyagnak több munkafázisát ellátni, mert hozzáférnek mindannyian a nyersanyagokhoz, és képesek úgy hozzáadni, hogy nem veszik el az alapanyag. Erre pillanatnyilag az Xsan technológia a legjobb megoldás."
A házon belülre terelt marketing produkció egy év alatt látványos, 50%-os megtakarítást eredményezett a beruházások ellenére, aminél kevés meggyőzőbb számadat szolgálhat a költséghatékonyság ténye mellett.
Cikk: Joe Cellini, forrás: Apple.com
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: