Néhány vállalkozás szigorú piacfelmérő kutatás és aprólékos üzleti terv eredménye. Mások organikusan növekednek olyan igényeket elégítve ki, amelyekről addig nem tudtuk, hogy léteznek. A Paul Frank Industries ebbe az utóbbi kategóriába sorolható. Névadója, Paul Frank sosem álmodott arról, hogy divattervező legyen. A kaliforniai Huntington Beach egy szörfös városkájában nőtt fel, a közösségi iskola művészet hallgatója volt, esténként pedig a The Moseleys együttesben gitározott.

Puszta szeszélyből szerzett be egy varrógépet, hogy kis méretű termékeket alkosson merő művészetből. 1995-ben narancssárga bakelit alapanyagból legyártott egy pénztárcát. Ez akkora érdeklődésre tartott számot, hogy Paul minden szabadidejét a varrógépe előtt töltötte, ruhákra varrt egyedi figurákat, illetve hátitáskákra alkotott egyedi dekorációt, valamint - ha már másik hobbija volt - egyedi arculatú gitárpántokat is alkotott, amely meghatározta Orange megye helyi könnyűzenei szereplőinek megjelenését.

Aki ismerte ezt a gitáros srácot és szerette a zenéjét, jó eséllyel csináltatott vele egy egyedi pénztárcát” - emlékszik vissza a Paul Frank elnöke, Ryan Heuser. „Végül bepillantottam a műhelyébe, és hamar barátok lettünk.” Abban az időben Ryan egy Mossimo nevű PR-cég első embere volt, és szobatársa véletlenül pont John Oswald kockázati befektetővel randizott, aki San Diego egyik legkomolyabb üzletembere volt.

Paul, Ryan és John 1997-ben ültek le egy konyhaasztal mellé, hogy a lehetőségekről beszélgessenek, és létrehoztak egy kisvállalkozást. „Paul volt a kreatív lángelme” - mondja Ryan. „Nekem volt némi marketing érzékem ahhoz, hogy Paul személyes varázsából olyasmit hozzak létre, amit a közönség imád, és John személyében egy igazán jó üzleti és pénzügyi partnerre találtunk.

Figyelemre méltó, hogy milyen rövid idő alatt és milyen messzire jutott el a Paul Frank Industries a göröngyös kezdet után. Manapság Paul Frank, a névadó kreatív más területeken tevékenykedik, de a Paul Frank, a márka, amelyet leginkább Julius, a jellegzetes majom szimbolizál, 100 millió dolláros nagyvállalat, amely számtalan kiegészítőt árusít a világpiacon. Jópár saját üzletet is nyitottak Amerikában, Európában és Ausztráliában.



Julius, a majom, Clancy, a zsiráf és Worry Bear medve után nem meglepő, hogy a Paul Frank kisállatbarát vállalkozás. „Tucatnyi kutya szaladgál az épületben” - meséli Ryan Heuser. „Némelyik jól nevelt, némelyik öntörvényű, de tagjai a családnak.” A Paul Frank kreatív csapata nemrég forgatott egy filmet az irodákban élő kutyák életéről, amelyet a Final Cut Pro segítségével raktak össze, és a National Geographic népszerű Dog Whisperer műsorának utóhatásaként mutatták be. „Tetszett a szerkesztőknek, és kapott egy pár perces szegmenst a műsorban a filmünk. Ezért is használunk Mac-et: egy őrült ötletet is pár perc alatt simán végre lehet hajtani, meg lehet valósítani. És emellett jó kis reklámot is kaptunk a média egy olyan műsorában, amit sokan néznek.

Első és legfontosabb paraméterünk, hogy kreatív cég vagyunk, amely design szemléletű, így a Mac használata teljesen logikus. Aztán ahogy növekedni kezdtünk, felismertük, hogy a Mac kiváló megoldásokat kínál az üzletmenet minden területére.

A cég információ technológia igazgatója Jay Potter, ő választotta a Mac-et egy döntően PC-s hátterű régióban. „UNIX hátterem van, így a macOS operációs rendszer természetes környezet a számomra. A legjobb UNIX felület, amin dolgozni lehet. Elég egyszerű a napi dolgok elvégzéséhez, mégis eléggé összetett és okos ahhoz, hogy az IT igényekre is tökéletes és hatékony legyen. Célirányos, és működik. A Server alkalmazás révén egy kisvállalat minden igényét ki tudja elégíteni: Mac gépek, PC-k, nyomtatók kiszolgálását. Simán mennek a megosztási funkciók különösebb küzdelem nélkül.

Jay a cég kaliforniai Costa Mesában lévő központjából az Apple Remote Desktop segítségével képes nyomon követni a boltok informatikai eszközeit, szoftvereket telepíteni és frissíteni világszerte. „Elég gyakran frissítünk szoftvert, és a bolthálózat miatt sokkal könnyebb a dolgunk az Apple Remote Desktop segítségével. Megbízható VPN [Virtual Private Network] kapcsolatot használunk, és az Apple Remote Desktop segítségével akár otthonról is elvégezhetem a munkámat.

A boltok mindegyikében kecses iMac gépek szolgálnak, azokon zajlik az értékesítés és a számlázás. A háttérben Mac Pro fut, amely a tranzakciókat bonyolítja a POS-IM szoftver jóvoltából, illetve a készletet kezeli. „A POS-IM srácokkal jó partnerségben vagyunk” - mondja John Oswald ügyvezető. „A szoftver pontos riportokat ad számunkra annak érdekében, hogy okos üzleti döntéseket tudjunk meghozni. Emellett a POS-IM alkalmas arra, hogy az árukészlet, a kínálat és a forgalom növekedés igényeihez is igazodjon.

Természetes, hogy a boltokban Paul Frank stílusát idéző zene szól, néha a dolgozók saját iPodjáról, többnyire az iTunes hálózati képességeinek használatával. A telefonálók várakoztató zenéjét is az iTunes szolgáltatja, amíg a hívás fogadása le nem zajlik.

A Mac legfontosabb hozadéka a számunka, hogy lehetővé teszi, hogy a feladatra koncentráljunk” - mondja Dan Jensen kreatív igazgató. „Sosem kell a karbantartás vagy a vírusok miatt aggódni. Mindenki képes a kreatív feladatára figyelni, és produktív lenni.

A beépített kreatív szoftvercsomag különlegesen egyszerű és hatékony megoldás a számunkra. Elképesztő mennyiségű fényképet kezelünk a termékekről, amelyeket szortírozni és válogatni kell. A Photos / Fotók tartalmának egyszerű, akár hálózati kezelése megkönnyíti a munkánkat, nem kell a képeket egyik gépről a másikra másolni, egyszerűen megoszthatóak, és amikor szükséges, akár professzionális szoftverben is megnyithatóak.

Nagyon sok videót készítünk: eseményekről szóló közvetítéseket, kereskedelmi képző videókat, a céges blogra készült anyagokat. A Final Cut Pro segítségével a teljes irányítás a kezünkben marad, és házon belül tudjuk elkészíteni a tartalmakat külsős szakemberek bevonása nélkül.

Utánozhatatlan termékvonala és egyedi marketing alapanyagai, valamint szeszélyes weblapja révén a Paul Frank Industries a Mac segítségével tartja fenn legértékesebb forrását: az egyedi márka identitást, amely már alapítója legvadabb álmait is túlhaladja.

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: