Jørgen Skogmo és Patrik Svensson mozgalmas életet élnek, és mozgalmasak a munkáik is. Koppenhágai stúdiójuk, a shiftcontrol számítógép alapú interaktív élményeket alkotnak valós időben. Különböző látványparádékon, divatbemutatókon és zenés eseményeken jelennek meg a mutatványaikkal, és olyan ügyfeleik vannak, mint az olasz design cég, a Prada, vagy a Dán Televízió.

Minthogy a shiftcontrol munkáit a mozgás határozza meg, nem meglepő, hogy igen sok olyan munkájuk van, amely a gépjárművekkel kapcsolatos. Egyik legutóbbi ügyfelük az Autostadt nevű Volkswagen autószalon, amely részére egy összetett információ vizualizációs produkciót készítettek el. Az Autostadt az egyik legfontosabb Volkswagen szalon a wolfsburgi gyár közelében Németországban.

A szoros együttműködés és a rendelkezésre álló technológia kreatív használata alapeleme volt a shiftcontrol produkció születésének az Autostadt részére. Skogmo és Svensson közvetlen együttműködésben dolgozott a macOS alapú 3D játék tervező motor és program, a Unity megalkotóival, illetve Markus Schaeferrel a svájci Hosoya Schaefer cégtől. A svájci Büro Destruct grafikus cég szintén együttműködött az alkotásban.

Skogmo számára a prodzsekt akkor indult, amikor Schaefer bevonta a shiftcontrolt a Volkswagen megbízás elkészítésébe. "Segédkeztünk az párbeszéd logika modell és a képernyő megjelenés megalkotásában. A természetföldrajzi hátterem és biciklis futár előmenetelem, összekapcsolva Markus széles tájékozottságával és alapos kutatómunkájával lehetővé tette, hogy a gépjárművek világának legszélesebb spektrumára legyen rálátásunk a produkció során. Csapatként dolgoztunk, és áttörtünk a grafikus és programozó közötti tipikusan áthatolhatatlan falat."

Skogmo és Svensson masszív eszköztárra építkezik. Ennél a produkciónál az algoritmus vezérelte kezelőfelület megjelenítéséhez és az érzékelő vezette interaktív tartalom kialakításához többféle nagy teljesítményű Mac-et és Apple Cinema Display-eket használtak olyan sok szoftver alkalmazásával, ami nem férne ki egy lapra.

Skogmo elmondása szerint az Autostadt produkció, ami "Mobiglobe: Visualization of Global Mobility" néven tíz Mac-en fut a Volkswagen egy pavilonjában a legnagyobb dolog, amit a shiftcontrol eddig alkotott. A látogatók valós időben érintkeznek az érintőképernyős kijelzőkkel és negyvennyolc témából van módjuk válogatni.

A helyszín maga impresszív, Skogmo szerint az autók Disneylandje. A pavilonok mellet a Volkswagen márka minden gyárának külön múzeuma van kialakítva, ahol a látogatók bejárhatják az óriási gyárakat és ahol a német ügyfelek azonnal autókat is vehetnek. Mindez kiegészül egy autós mozival is.

A Mobiglobe Skogmo szerint annyira gazdag tartalommal bír, hogy "órákig lehet tanulmányozni." Összetett ötleteket tartalmaz és gyönyörűen jeleníti meg őket. "Nagy lépés előre az Autostadt jelenlegi bemutatóihoz képest. A régiek is látványosak, de semmi többet nem nyújtanak, nem tartalmaznak információkat" - mondja Skogmo.

Ezzel szemben a "Mobiglobe úgy tekint az autóra, mint az ember kiteljesedésére a mobilitás irányába, a mobilitás nyújtotta szolgáltatásokra és az autó kínálta gyors mozgás jelentette szabadságra koncentrál." A negyvennyolc téma három fejezetre van bontva: kultúrára, gazdaságra és rendszerre, és tizenkét téma foglalja össze az automobil evolúcióját egészen a mai gyártók újrahasznosítási törekvéseiig. "Az egész produkció során igyekszünk összefüggéseket felvezetni az egyéni élmény és a globális hatások között" - mondja Shcaefer.

A sokrétű és összetett anyag mindemellett könnyen érthető és jól lehet informálódni belőle. A látogatók például megtudhatják, hogy a világ tíz legnagyobb cége valamilyen módon kötődik az olaj és autó iparhoz, hogy több baleset történik kis utakon, mint a nagy sebességű autópályákon. Az egyik bemutató a világon másodpercenként legyártott 1,75 darab autó születését illusztrálja. Van külön bemutató, ami az alternatív üzemanyagokkal foglalkozik. "A prezentáció tényszerű és enciklopédikus, úgyhogy lehetőségünk van bemutatni mindkét oldalt."

A shiftcontrol intuitív prezentációjának köszönhetően ezek az információk nem statikusan jelennek meg, hanem vizuális élményt is nyújtanak az információval.

"A munkaeszközeink kivétel nélkül Mac-ek," mondja Skogmo ", ami azért is fontos, mert az anyag kimondottan arra készült, hogy Mac alapon jelenjen meg. Ez számunkra igen nagy megkönnyebbülés volt, mert a Mobiglobe tartalma meglehetősen összetett és erőforrás igényes, így aztán kifejezetten örültünk, amik a megrendelő közölte, hogy Mac-en fog futni a prezentáció."

"A Mac tele van operációs rendszer szintű megoldásokkal, amelyek nagy segítséget nyújtanak a számunkra, mint a launchd, amely képes újraindítani egy folyamatot, ha az leállna." Mivel minden bemutató állomást két Mac szolgál ki, a shiftcontrol írt egy shell szkriptet, amely átirányítja a műveleteket az egyik gépről a másikra, ha valami gond van. "Ezt Windows-on megvalósítani őrület lett volna. Egy fejlesztőnek a macOS alatt dolgozó UNIX motor a legtökéletesebb megoldást kínálja."

A produkcióban részt vevő minden partner adta a maga tudását. Schaefer építész csapata elvégezte a szükséges kutatásokat és eltervezte, hogy hogyan fog kinézni a helyszín, majd a ceruzarajzokból Illustrator, Photoshop és Maya segítségével látványtervet készítettek. A grafikus csapat megalkotta a Mobiglobe vizuális nyelvezetét, beleértve a betűcsaládokat és a színsémákat. A shiftcontrol szorosan együtt dolgozott mindkét műveletben, majd a Maya, a Unity és egyedi kód segítségével megalkották a dinamikus, mozgó interaktív tartalmakat.

"A Unity egy játék motor, amely Mac-en és Windows-on egyaránt fut, és van egy szerkesztő alkalmazása, ami csak Mac-en elérhető" - mondja Skogmo. "És mi az egyike vagyunk annak a kevés cégnek, amelyik ezt az eszközt nem játék fejlesztési célra használja a gazdag vizuális megjelenítés elérésére. Azért játékmotort használunk, mert nagyszerű valós idejű három dimenziós megjelenési képességei vannak."

A Mobiglobe jellegű produkciók lehetőséget adnak Svensson, Shcaefer, Skogmo és társaik számára, hogy összeadják a különböző területek szaktudását és a világ egy újfajta látásmódját tegyék lehetővé a hallgatóság számára. A csapat az Apple-t méltatja az ötleteik mozgásba hozásának sikere végett. "Az Apple nagy teljesítményű számítógép platformja inspirál minket arra, hogy újrafogalmazzuk, amire a szoftverek képesek."

Forrás: Apple.com

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: