A Sound Tribe Sector 9 ("Zene törzs 9-es szektor") nélkülözi a szolo produkciókat. "A mienk hasonló az indiai vagy hindu megközelítéséhez a zenének" - mondja a billentyűs David Phipps. "Az előadás során egyfajta párbeszédben vannak a hangszerek, és egy párbeszédben nincsenek monológok - helyette egymás mondanivalóját erősítik és fokozzák az előadás során."
A STS9 a '90-es évek vége óta alakult ki funky, elektronikus és progresszív rock zenészek együttműködéséből, bár a tagok, Phipps, a gitáros Hunter Brown, a basszus gitáros Dave Murphy, az ütős Jeffree Lerner és a dobos Zach Velmer sosem beszélnek stílusokról és műfajokról. A tehetségüket és ösztöneiket követve fedeztek fel új tájakat a zenében, a hangszerekben és a zenei filozófiában. A kíváncsiság és felfedezési vágy vezette őket az elektronikus samplerek és szoftveres hangszerek irányába, amelyeknek nagy szerepe volt a 2005-ös Artifact ("Műalkotás") című album elkészülésében.
Amikor az együttes turnézni indult az albumot népszerűsíteni, magukkal vitték az új "hangszerüket" is. "Manapság már mindenki számára alapvető, hogy a dobos mellett egy PowerBook is van. Élő hangszerré vált a számunkra, és rengeteg új dolgot próbálhatunk ki és valósíthatunk meg a PowerBook révén." Rengeteg zenei mintával és hangszerrel felvértezve és egy Ableton Live-val kiegészülve az STS9 fellépésének és zenéjének alapvető elemévé vált a PowerBook.
Az STS9 egy funk-jam együttesként indult Atlantában, és klubokban játszottak. A Reason PC-s verziójával kezdtek kísérletezni, és a meggyőző eredmények láttán beépítették a főiskola matricákkal teli PC-jét a fellépésekbe. "Keresni kezdtünk egy olyan megoldást, ami nem foglalja el a fél színpadot, és nem omlik össze a fellépés kellős közepén. Vettünk néhány PowerBookot, és azóta szárnyalunk."
"A gépek fellépés közben nincsenek összekapcsolva, nem használunk közös időzítést. Minden élőben megy." Így az együttes minden fellépésén tovább fokozhatja egy dal erejét, és egyáltalán nem emlékeztet egy playback fellépésre a produkció.
Amikor épp nem turnéznak, a STS9 stáb órákat tölt hangminták készítésével és felvételével, amelyek az újabb zenéikbe, fellépéseikbe hatásosan beépülhetnek. "Jefree évekig tesztelte az szerver ütőshangszereit , és egy 3 GB-os mappája van különböző zajkeltő eszközök hangjaiból. Emellett véletlenszerű helyi hangokat is felvett az utazásaink során."
A Sound Tribe Sector 9 a dalait a kaliforniai Santa Cruz-ban, saját házi stúdióban rögzítette. "A kész terméket a Pro Tools-zal dolgoztuk fel Power Mac G5 segítségével. A Mac nagyon egyszerűvé tette az egész procedúrát. A technológia felszabadítja a művészt: felbecsülhetetlen értékű segítséget nyújt számunkra a PowerBook és a rajta futó szoftverek serege. Néhány évvel ezelőtt egy zenész dollárezreket fizetett lemezkiadóknak és stúdióknak ugyanezekért az eredményekért. Manapság egy iBook és a GarageBand is csodákra képes, és megszűnnek a szereplők a zenész és a hallgató között. Ez a művészi szabadság."
"Manapság nagyon felgyorsult az a folyamat, ahogy egy ötletből egy zeneszám alakul ki - így lehetőség van kísérletezni, továbbvinni az ötletet. Szinte naponta alkotunk egy dalt akár a turné alatt is, és ennek 30-40-féle változatát megcsináljuk."
"A rajongók pont ezt a fajta nyers energiát keresik a zenében."
Forrás: Apple.com
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: