Képzeljünk el öt fiatal férfit egy külvárosi garázsban, akik nem videójátékban mérik össze az erejüket, nem is egy feltörekvő rock együttest alakítanak, hanem saját mozifilmjüket írják. Cupertino-ban, 2000 nyarán Brian Petersen és régi barátai kitaláltak és megírtak egy sztorit, amelyet céljaik szerint rendezni és eljátszani szándékoztak.

A "Think Tanlk" című film egy könnyed komédia némi külvárosi bájjal a napfényes Kaliforniából. "Amikor a filmet elkezdtük, még a húszas éveink elején jártunk, és legtöbben a szüleinkkel éltünk. A film karakterei kitűznek egy elérhetetlennek tűnő célt, csakúgy, mint mi akkor a film elkészítésével. Szóval igen sok a párhuzam."

Az álom egy tucat különböző Mac-en valósult meg, ami Peterson szerint "az alapvető fegyver a független filmes világban". Mind Peterson, mind a producere a film készítés során tértek át Mac-re. "Vettem egy 12 hüvelykes PowerBookot, amit azóta is szeretek" - mondja Peterson. "Az igazság az, hogy két dolog alkotta meg ezt a filmet: a szoros barátságunk és a Mac-jeink."

Peterson nem mindenféle ismeret nélkül vágott bele a filmkészítésbe: amikor a Think Tank-et elkezdték, a Brigham Young Egyetemre járt, és a forgatás azt követően kezdődött, hogy megszerezte az ismereteit. Az első filmes élménye egy rendező asszisztensi tapasztalat egy utah-beli független film forgatásán. "Hamar elképzeltem, milyen lehet egy mozifilmet készíteni. Nem kellenek dollár milliárdok egy jó filmhez." És miután a barátait fellelkesítette, hamar megindult a történet filmre vitele.

A történetet Peterson és barátai éveken keresztül írták, és az iDisket használták fel az ötletek megosztásához, egymáshoz eljuttatásához. A forgatókönyvet Chris Wyatt írta meg, aki hivatásos forgatókönyv-íróként már dolgozott nagyobb filmekben is.

Miután sikerült összegyűjteni a 250.000 dolláros költségvetést, elkezdődtek a próbafelvételek: a korábbi írók most színészként tűntek fel a filmkockákon. "A támogatóinkat meg kellett győzni arról, hogy a barátaim át tudják élni ezeket a szerepeket, és ők játszhatják el a legjobban a sztorit." A Final Cut Pro-ban készített próbajelenetek kellően meggyőzőre sikerültek, így elkezdődött a forgatás. "A srácok fantasztikusak voltak."

A film vágásával a "Napóleon Dinamit" című alkotásban is vágó Julia Ruell volt megbízva, aki fizetésként egy Power Mac G5 + Apple Cinema Display + Final Cut Pro összeállítást kapott. "Éppen erre volt szüksége, mert a karrierje kezdetén van, és nagyjából erre költötte volna a fizetését is, így viszont az otthonában vághatta meg a filmünket." A film zenéjét John Swihart írta, akinek szintén Cupertinoban van egy garázsa, ahol néhány Mac és a Logic Pro szoftver játsszák a főszerepet.

Forrás: Apple.com



 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: