Egy komoly kerékpáros számára a bicikli nem csak két kerék és egy váz összessége, hanem az izmok és a csontok kiegészítése, a személyes mozgás egy kivetülése. Nem egy gép, hanem személyes dolog. Ez az oka annak, hogy a Trek design csapata létrehozta a Project One internetes műhelyt, ahol a kerékpárosok teljes mértékben személyre szabhatják a bicikli választásukat - a részegységektől a színezési mintán át a színekig, pusztán egérkattintásokkal. "Az én személyes választásom a rózsaszín és fekete összeállítás volt" - mondja Eric Lynn, a Trek tervezője és aktív kerékpáros. "Számomra ez a dolog azt fejezi ki, hogy a kerékpározás jó szórakozás, és remek időtöltés. Mások komolyabb monoton megjelenésű kerékpárokat rendelnek, ami arra utal, hogy profin nyomják, a gyorsaságra hátszanak. A Project One révén mindenki a saját üzenetét dekorálhatja a biciklijére."
Lynn és tizenöt fős csapata a cég a wisconsini Waterloo-ban lévő központjában tervezte meg a kerékpár küllemeket. Emellett ők készítik a Trek egyéb márkáinak (Klein, LeMond és Gary Fisher) arculatát is, ami oly sok munka, hogy még Lance Armstrong is belefáradna. A nagy mennyiségű munkát a csapat éppen ezért hatékony MacBook Pro mobil munkaállomásokon végzi az Adobe Creative Suite segítségével.
"Komoly akadály lenne, ha nem Mac-en végezném a munkámat" - mondja Lynn. "Minden programom megbízhatóan és gyorsan fut. És mint kreatív személy, az életem és a munkám elég nagy átfedésben van. A zenetáramat és a személyes képeimet ugyanazon a gépen tárolom és használom, amin dolgozok. És a gép mind munkára, mind a személyes céljaimra kiváló. Úgy tervezték, hogy együttműködjön az életemmel."
A Trek több mint 10.000 Project One kerékpárt értékesített, mióta beindult a lehetőség öt évvel ezelőtt. Az egyedi kerékpárok világában ez egy igen nagy mennyiségnek számít. Más bicikli gyártóknál a dolog kevésbé zökkenőmentes. Hat hónapot kell várni egy szállításra, míg a Trek három héten belül szállít. "Erre azért van lehetőség, mert itt rakjuk össze és festjük le a bicikliket. A gyár velünk egy helyen működik, így aztán könnyen tudunk új arculatokat is bevezetni."
Egy Project One bicikli megvásárlása igen egyszerű: A Trek csapat egy online megoldást alkotott, amely révén a vásárlók személyre tudják szabni a cég utcai és hegyi kerékpárjait. Többféle grafikus arculatból tudnak választani a pöttyöktől a lángokon át a villámokig és több tucat színből. Továbbá lehetőségük van egyedi felirat elhelyezésre és név adásra is a kerékpárnak. A kész terméket a gyártó valamely, az ügyfélhez közeli viszonteladójához szállítja ki.
A prodzsekt néhány egyszerű egyedi kéréssel indult. "Több és több ügyfelünk kért bizonyos testre szabási lehetőségeket: például különböző színeket. És ennek nyomán kezdtünk el testre szabott színekkel dolgozni, majd a dolog igen összetett színtervekké nőtte ki magát." Az arculat tervek többnyire házon belül születnek, de vannak külső inspirációk is. "Úgy gondoljuk, hogy a jó ötletek nem az irodában születnek, hanem kültéren lehet tapasztalatokat és inspirációt gyűjteni. Néha egy-egy túrán vagy a helyi múzeumban gyűjtünk ötleteket. A MacBook Pro-k velünk utaznak. Van úgy, hogy csak lejegyzetelünk pár ötletet, de az is előfordul, hogy már a helyszínen Illustratorben kivitelezzük az elképzelést."
A Project One csak egy fog a Trek fogaskerekében. "Nagyon sok dolgot csinálunk az óriás molinóktól a csapat egyenruhákon át az interaktív dolgokig. Négy termék tervezőnk van, akik színeket és grafikákat alkotnak a különböző márkákra, illetve kiegészítőket terveznek a biciklikhez. Összesen tizenöt design szakember dolgozik a részlegünkön, és így el tudjuk végezni az összes kapcsolódó munkát. Igen karcsú alkalmazottállománnyal dolgozunk nagy hatékonysággal, és ez nem kevés munkát jelent. A teljesítmény, a megbízhatóság és a rugalmasság nagyon fontos a számunkra. Ez az oka, hogy a teljes kreatív részlegünk MacBook Pro gépeket használ."
Minden tervező egy vezetékmentes hálózatba kapcsolt tizenhét hüvelykes MacBook Pro számítógépen dolgozik, és a fő eszközük az Adobe Photoshop és az Illustrator. Előfordul, hogy a gyártó részleg három dimenziós grafikáit kell megnyitni, amely egy csak Windows-ra elérhető alkalmazással készül, így Lynn a Parallels Desktop programot használja a fájlok megnyitására. "Korábban volt egy PC-m arra a célra, hogy a 3D fájlokat meg tudjam nyitni. Most mindezt meg tudom tenni a MacBook Pro-n, és a PC-re nincsen többé szükség."
"Egyszerre igen sok programot futtatunk, mert eléggé összetett módon dolgozunk. A gépek ezt az igénybevételt nagyon jól teljesítik, és jól kiegészítik a munka és életstílusunkat."
A Trek csapata nem csak saját arculati munkáival foglalkozik, hanem a további három márka, a Klein, a LeMond és a Gary Fisher neveket is menedzselnie kell. Mindegyik márkának egy külön kis csapata van, aki csak az adott márkával foglalkozik a munkája során. "Az én munkám a Gary Fisher és a LeMond márkák számára nagyban különbözik a Trek-es srácok munkájától, és bár átnézünk egymás válla fölött, mindenki igyekszik megőrizni a saját márkája integritását."
A Trek csapata a közeli jövőben még jobb kapcsolatot akar építeni az ügyfeleivel az interneten keresztül, és ennek érdekében különböző interaktív portálokon jelennek meg és podcastokat adnak ki. "A Trek része az ügyfeleink életének, és hallani akarjuk a vásárlóink hangját. Szeretnénk kezdeményezőként fellépni ebben a kommunikációban, és ebben az internet kínálta lehetőségek nagyban a segítségünkre vannak. Folyamatban vannak továbbá HD felbontású videóanyagok megjelenítésének munkálatai is, amelyeket természetesen szintén Mac-en csinálunk a Final Cut Studio segítségével."
Forrás: Apple.com
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: