Több mint két éve a Washington D.C.-ben élő grafikus tervező, Neal Ashby egy Revolvert tart a fiókjában inspiráció gyanánt. Esetében nem egy fegyverre, hanem egy Beatles albumra kell gondolni 1966-ból. Ashby számára a Revolver album fekete-fehér, kézzel rajzolt borítója nagy hatással volt a művészi fejlődésére, és inspirációt jelentett a legújabb Thievery Corporation album, a Versions borítójának megalkotásához is. Utóbbiért Ashby és illusztrátor kollégája, Matthew Curry a 2007-es Grammy jelölést is megkapták a legjobb CD borítóért.

Ashby 1998 óta készít CD borítókat a Thievery Corporation számára. Az együttes egy lassú zenét játszó elektronikus duó, a világ különböző zenei stílusainak egybegyúrásából készítenek páratlan hatású mixeket. 2006-ban az együttes két tagja, Eric Hilton és Rob Garza azzal a kéréssel kereste fel Ashby-t, hogy készítsen egy találó megjelenésű borítót a Versions című remix albumhoz, amelyen olyan előadók műveit gondolták újra, mint Herb Alpert, Sarah McLachlan, a Doors, Astrud Gilberto és hasonló nagy nevek.

"Jamaicában, ahonnan az együttes származik, nagy kultúrája van a különböző kész dalok újragondolásának és így új verziók létrehozásának, ezért is lett az album címe Versions."

Hogy az ötlet megvalósuljon, Ashby együttműködést keresett egy illusztrátorral, aki pontosan érti az elérni kívánt célt. Miután látta Matthew Curry munkáit, hamar felismerte, hogy ki az alkalmas szakember a munkára. Az már csak merő véletlen volt, hogy Curry a Thievery Corporation egy komoly rajongója is.

"Kiváló munka kapcsolat alakult ki köztünk, és mindketten nagyon lelkesen igyekeztünk elkészíteni a saját verziónkat a Revolver album Klaus Voormann által megálmodott borítójáról" - számol be Curry. Az alap koncepció egy átalakulás volt: egy kikelő hernyó nimfává fejlődik a képsorozat végére. Mindez a CD borító 32 képkockájának végkifejleteként alakul ki. A lemez mellé egy nagy méretű poszter is jár, amely a legösszetettebb állomásokat ábrázolja az átalakulásból.

Egy lábbal a múltban és eggyel a jelenben Ashby és Curry Mac gépeket és Adobe Photoshop programot használt a fájlok elkészítéséhez és a CD borító véglegesítéséhez. A produkció részben retro-egyszerűségű volt, másrészt csúcstechnológiát idézően összetett.

A digitális rajztáblák használata helyett Ashby régimódi megoldást választott, és tollal és tussal rajzolta meg az alap elképzeléseit, a körvonalakat, amelyeket aztán digitálisan a Photoshopban véglegesítettek - csakúgy, mint a korong megjelenését. A terveket egyszerű otthoni célra szánt Canon szkennerekkel beszkennelték és egy Power Mac G5-ön dolgozták fel. "A 99 dolláros szkenner gyorsabb és jobb volt, mint az a 4000 dolláros Heidelberg szkenner, amit az utóbbi négy-öt évben használtunk" - mondja Ashby. "A szkennelésre szánt anyagokat a Photoshopba importáltuk, ott fájlonként szétvágtuk és elmentettük. A 99 dolláros Canon szkenner pixelre pontosan azt adta vissza, amit szerettünk volna, így nem is kellett javítani az anyagon a Photoshopban. Hihetetlen volt, hogy ilyen költségekből mindezt meg tudtuk valósítani."

A poszter készítésekor Ashby és Curry arra lett figyelmes, hogy az egyik fájl 500 MB-nál nagyobb volt és 225 réteget tartalmazott. "A tény, hogy egy 515 MB-os Photoshop fájlt akadás és szaggatás nélkül tudtunk görgetni, és rétegről rétegre végigjárni, igencsak impresszív. Amikor elkezdtük a munkát, az volt az irányelv, hogy a számítógép határai jelentik majd az alkotás összetettségének végét. És azt kellett tapasztalnunk, hogy a kreativitásunk csúcsán sem értük el a Mac teljesítőképességének határvonalát. Csak dolgozott a háttérben a kezünk alatt."

Ashby elég idős ahhoz, hogy emlékezzen azokra az időkre, amikor a lemez nem csak a zene volt, hanem zene és illusztráció együtt. Az emberek gyakran azzal azonosították a zene hangulatát, amit a képek hangulata közvetített, amelyek illusztrációként a lemez mellé kerültek.

"A zene világban sokan féltek attól, hogy az album borítóknak ez a varázslatos világa elveszik azzal, hogy a zene digitálissá válik, de szerintem az album borító és illusztráció időtlen, és mindig ad egy plusz értéket a zenéhez, ami életben tartja és amiért az emberek szeretik" - mondja Ashby.

"Igazán érdeklődéssel figyelem, hogy az iPod jelentette új zeneélmény korszak miképpen hat a grafikus design és zene közötti kapcsolatra. Ez egy szoros érzelmi kapcsolat a zene és a képi művészet között, és azzal, hogy a zene újfajta adathordozóra kerül, a kapcsolatnak fenn kell maradnia."

A produkcióhoz egy Macromedia Flash-ben készített weblap is társul, amely igen látványos animációkat is tartalmaz az album borító stílusában.
imagefed.com/artofversions/

Forrás: Apple.com

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: