Bono és a U2 csapata már korábban is ismert Macintosh rajongók voltak, és az iTunes Music Store megjelenésével ez egyre több publikus megjelenést eredményezett, ahol a zenészek nyíltan támogatták az Apple szerzői jogokat tiszteletben tartó megoldásait.

Az dolog nem egy fizetett, üres marketing szöveg volt, mert a U2 legújabb albumát teljes egészében az iTunes zeneboltban mutatta be elsőként, vagyis előbb jelent meg letöltési opcióként, mint hagyoményos formétumokban, például CD-n.

Az első sláger, a Vertigo című remek dal napok alatt az eladási listák élére ugrott, és a sikeren felbuzdulva a dal videóklipje egy nagy-nagy iTunes+iPod reklám lett: a U2 tagjai az iPod reklámokból már ismert sziluettekként táncolnak és mozognak a klipben, amely egyébként az iTunes-ban is megtekinthető és letölthető.

"A dal 24 óra leforgása alatt nem csak a Top 10-es listára került fel, de azonnal az első helyre került a letöltések között." - mondja a U2 szóvivője.

Az U2 támogatása nagyszerű lehetőség az Apple-nek, egyben remek dolog látni, hogy a zenészek az ismertségi tőkéjük révén segítik az iTunes zenebolt, rajta keresztül pedig az iPod eladások terjedését világszerte.

A felmérések szerint az őszre egyébként visszaesett az online zenevásárlások lendülete: még tavasszal rekord napi 1,3 millió vásárló költött legalább egy dalra, addig őszre ez a szám 1 millióra esett vissza havi átlagban. (Egy ember természetesen egynél több dalt vásárol az átlag alapján.)

A visszaesés és az élénkülő piaci verseny ellenére az Apple továbbra is 70 százalékos részesedést tudhat magáénak, és a részesedés mérsékelt visszaesése inkább az új szereplők megjelenése, és ezáltal a kínálat növekedése miatt történt, tehát nem valódi csökkenés.

Az elemzők egyébként a vásárlói kör szűkülését a nyári kedvezmények megszűnésével magyarázzák. A nyár folyamán a 100 milliomodik vásárlást ünneplő iTunes zenebolt, és a frissen induló riválisai is különböző promóciókat kínáltak a vásárlóiknak.

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: