Európa meghatározó lapkiadója, az Axel Springer nem csak a hagyományos nyomdaipari területeken kíván uralkodó lenni, hanem a kreatív és multimédiás kiadó iparágban is. Ezen cél elérése érdekében a cég képes volt átalakulni a klasszikus papír alapú kiadóból és digitális média üzemmé. Ennek eleme az Apple kínálta iOS környezet felölelése és meghódítása is.
„Az Apple az Axel Springer IT standardja” - mondja Michael Zurheide, az Axel Springer Media Systems IT vezetője. „Az iPhone egy nagyszerű mobil eszköz, amely növeli az iparág produktivitását, és nagy segítséget nyújtott abban, hogy a vállalat az információ digitális publikálása irányába változhasson.”
Az Axel Springer németországi dolgozói számára az iPhone biztonságos, ipari szintű hozzáférést nyújt üzleti információkhoz, illetve olyan alap szolgáltatásokhoz, mint a céges naptár és levelezés. Az iOS segítségével van mód 11 ezer dolgozó összekapcsolására a megfelelő végtermék érdekében.
Az iPhone fentről hódított az Axel Springer dolgozói körében: elsőként a vezetőket győzte meg a készülék és a rendszer minősége, aztán a teljes berlini és hamburgi irodát iPhone-okkal szerelték fel. A cég a Microsoft Exchange ActiveSync technológiát használja, amelyet az iOS teljes mértékben támogat. A segítségével lehetőség van arra, hogy a cég politikájába illeszkedő konfigurációt telepítsenek az eszközökre, azokat felügyelni tudják, sőt, szükség esetén akár letilthatóak és törölhetőek távolról.
„Olyan megoldást dolgoztunk ki, hogy a dolgozóknak csak be kellett pötyögni az email jelszavukat, és máris minden működött” - mondja Zurheide.
Az iPhone készülékek elterjesztése a cégnél része annak a több éve elkezdődött folyamatnak, amely révén a papír folyamatosan a háttérbe szorul, és helyét a digitális tartalom veszi át. Az Axel Springer számára ez egy rendkívüli lehetőség arra, hogy a napi tartalmakat eljuttassa népes olvasói táborához.
„Az internet fejlődésével párhuzamban számunkra is alapvető, hogy a webes felület mellett a mobil tartalomra is koncentráljunk” - mondja Hans-Christian Pahlig, a BILD Newspaper Production csoport vezetője a cégen belül. „Azáltal, hogy a kollégák is iPhone felhasználók, képesek átlátni, hogy az általunk létrehozott tartalom mint fog megjelenni a mobil eszközökön, mint az iPhone.”
Az Axel Springer a digitális áttörés révén olyan népszerű termékeit, mint a BILD, kezdte el mobil barát formátumú digitális terjesztéssel is kínálni - többek között a lap sport tartalmát, benne az Európában oly nélkülözhetetlen foci eredményekkel.
„A BILD újságunk sportrovata igen ismert”, mondja Hans-Christian Pahlig, „így kiadtuk a Mein Klub mobil alkalmazást, amely az olvasókat folyamatosan ellátja a labdarúgás aktuális tabellájával - ez egyébként remekül mutat az iPhone kijelzőjén. Az alkalmazás nagyon népszerű az olvasóink körében.”
Az Axel Springer nem csak az olvasói, hanem a dolgozói számára is alkotott mobil alkalmazásokat. Az iCockpit nevű alkalmazás segítségével a menedzsment rálát az aktuális eladási és forgalmi adatokra, illetve külön bontásban láthatja, hogy az egyes média márkák, magazinok miként fogynak, milyen látogatottságúak a webes portálok, stb.
Az iCockpit segítségével az Axel Springer vezetőség hozzáférhet az SAP adatokhoz, a raktárkészlethez az egyes kiadványokból, és ez segít akár a tartalmi tervezésben is. „A vezetőink sokféle módon prezentálva láthatják ezeket a pénzügyi adatokat: százalékban, táblázatban, divíziónként és egyben.”
Az újságírók szintén aktívan használják az iPhone készülékeket. A helyszíni tudósítóknak lehetősége van a Safari böngészőben bejelentkezve feltölteni tartalmakat a weben megjelenő cikkekhez, így minden korábbinál gyorsabban születnek meg a tudósítások akkor, amikor a gyorsaság a legfontosabb.
Az iPhone nem hagyta érintetlenül a nyomtatott sajtót sem: a cég három hatalmas offset nyomdájának figyelemmel kísérése is iPhone-ról történik: a magazinok gyártásának állapotát és ütemezését egyaránt az iOS alapú alkalmazással van mód nyomon követni.
Az iPhone segítségével az Axel Springer határozott lépéseket tehetett a digitálissá válás érdekében. „Az iPhone révén a dolgozók másként látnak rá a saját munkafolyamataikra is. Látják azt, hogy miként tudják a munkájukat hatékonyabban, jobban és több élvezettel végezni. Ezáltal az iPhone fejleszti a céges kultúrát, és ez a kulturális változás piaci előnyhöz segíti a vállalatot.”
Az Axel Springer csak Németországban több mint 180 lapot és magazint ad ki, és közel száz weblapot üzemeltet, emellett érdekelt rádió és televízió csatornákban is. 35 országban több mint 11.000 kollégával dolgozik, és közel 3 milliárd euró az éves forgalma.
Forrás: Apple.com/business
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: