Francis Hills fényképész lendületesen járja a világot hírességeket és gyönyörű modell szépségeket fotózva. A manhattani stúdiója, a Figjam Studios egész nap munkában van - csörögnek a telefonok, a segédek rendezgetik a díszletet, a sminkesek élesítik az arctónusokat, a Macintoshok pedig menedzselik a zavarba ejtően nagy felbontású fotórengeteget.

Hills pár évvel ezelőtt még nem gondolta, hogy a fotózásból fog élni: mindig is kellemes hobbinak fogta fel a profibb megközelítéssel. A karrierjét egy londoni kommunikációs iroda létrehozásával és internetes vállalkozássá alakításával kezdte, majd a Bertelsmann csoport New York-i irodáját vette át, ami az internet léggömb kidurranásakor bezárt. Több hónap tétlenség után Hills egy digitális SLR (single-lens-reflex) fényképezőgépbe ruházott be. A dolog kezdetben csalódást okozott: "PC-n kezdtem el dolgozni a képekkel, és a színek rémesen néztek ki, és minden más probléma is előjött, ami ilyenkor előfordulhat. Egy barátom mutatta meg a Mac-et, és ez volt a megvilágosodás."

Röviden úgy írhatom le a dolgot, hogy a Mac-et erre találták ki, a PC-t pedig nem. Mivel évekig PC-n dolgoztam, és eléggé jól átláttam az üzleti munka során, korábban úgy gondoltam: ezt jól ismerem, minek áttérni valami másra?"

A stúdióban iPod játssza a zenét, miközben dolgozunk."
Az egész CD táram rajta van, és máris kellemesebb a munka hangulata, ha az iPodról jó zenék szólnak. A képeket a stúdióban egy Mac Pro asztali számítógépre töltöm át, ha pedig úton vagyok, egy MacBook Pro 13"-ra. Bár a Hasselblad iXpress-nek elég nagy a kijelzője, mégis szeretem nagyobb méretben megnézni a fotókat az ügyféllel és a modellel együtt."

A képek RGB színkodolásúak, beágyazott Adobe RGB 1998 sztenderd szerint jutnak el a nyomdába. A fájlok 130 megabyte körüli méretűek, hiszen 22 megapixeles feltétre készülnek. A digitális fotózás nagyszerűsége, hogy próbanyomatok nélkül elvégezhetem a munkát a fotózástól a nyomdai előkészítésig. A digitális fotózás kicsit több munkát egyesít a fényképész kezében: a digitális fotósok foglalkoznak a retusálással, a színkezeléssel és a nyomdai előkészítéssel is a fényképezés mellett."

A Mac a beleépített ColorSync technológia révén erre a legalkalmasabb eszköz. Valóban azt kapod, amit látsz. Az ügyfél elégedett, és nyugodtan alszom éjjel."

Mivel a 22 megapixeles feltét révén hatalmas fájlok keletkeznek, komoly kihívást jelent az adatok tárolása.Kezdetben halmoztam a külső merevlemezeket, de aztán annyi adat gyűlt össze, hogy egyszerűen nem tudtam mit kezdeni a zavarba ejtően sok képpel. Így döntöttem egy Xserve megvásárlása mellett, ami átformálta a stúdiómat."

A Mac Pro számítógépre áttöltött képek például automatikusan átkerülnek az Xserve egyik lemezére. A másik lemezen a feldolgozás közben lévő fájlok találhatók, míg a harmadik lemez tárolja el a kész, nyomdai előkészítésen átesett fájlokat. Az Xserve révén minden fontos adat szervezett, központosított és biztonságosan archivált. A szerver körülbelül 3 hónap alatt kitermelte az árát, és amint elkezdtem használni, feltettem a kérdést: hogy bírtam ki eddig nélküle?"

A teljes mértékben digitális munkafolyamat nagyban leegyszerűsíti az ügyfelek életét is: a koreográfus és a megrendelő jelen lehet a képek készítésekor, megnézheti az elkészített fotókat, a színkezelés eredményét. És ha valami nem jól sikerül, azonnal megismételhetjük."

Forrás: FrancisHills.com







 

     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: