A német születésű Hans Zimmert eddig kilencszer jelölték Oscar®® díjra filmzenéi kapcsán, amelyek közül legismertebbek a Gladiátor, a Black Hawk Down (A Sólyom Végveszélyben), a Sherlock Holmes és Az oroszlánkirály című filmek zenéi. Emellett tizenkétszer jelölték Grammy díjra is többek között Az utolsó esély, A Da Vinci-kód, A Karib-tenger kalózai: A holtak kincse és A sötét lovag című filmek zenéje kapcsán.

Életműve alkotása közben Zimmer számára alapvető eszköz volt a Mac. Saját otthoni stúdiójának alapja négy Mac Pro asztali számítógép, amelyek intuitív és stabil eszközei az alkotásnak - mint a zeneszerző mondja. A MIDI szerkesztés alapjául a Steinberg cég népszerű Cubase szoftvere szolgál, míg más szerkesztő tevékenységet az elterjedt Pro Tools-ban végez. „Kicsit mulatságos, hogy többszáz millió dolláros filmeken dolgozunk 2000 dolláros számítógépeken és egy 1000 dolláros szoftverrel.”

Hans Zimmer, bár munkahelye és otthona erősen át van szőve a modern technikával, a zenében a hagyományos vonulatot képviseli, és más zeneszerzőkkel ellentétben művei végleges formába öntéséhez igazi zenekart használ. A zeneszerzés során pedig a világ legjobb zenész művészeinek zenesablonjaival dolgozik, és alkot meg dallamokat. „A technikának van egy olyan előnye, hogy akárhol dolgozhatok. Ha kedvem tartja, fogom a MacBook Pro laptopom, és kimegyek a tengerpartra zenét szerezni…”

Amikor zeneszerzésről van szó, nagyon fontos, legyen egy rálátásom a tartalomra, amit a zene ki fog fejezni - beszélnem kell a zenén keresztül, különben semmit nem ér az egész. „Elképesztő, hogy mi mindent meg lehet valósítani ma egy PowerBookon! A zenész világ újra demokratikussá válik, mert nem kell több százezer dollár ahhoz, hogy zenét szerezz, ha van érzéked hozzá!”

Zimmer az Apple iPodját is lelkesen használja: „Van egy iPodom, ami nagyon praktikus, ha például katalogizálni szeretném a dalokat vagy zenei mintákat, részeteket. A Black Hawk Down készítésekor például annyi zenei anyagot használtunk, hogy egyszerűen káosz alakult ki a katalogizálásnál. Ha nem találtunk egy zenét, egy részletet, inkább újra megírtuk, mert lehetetlen lett volna megtalálni…” Szerencsére ma már itt az iPod, ami ezt jelentősen megkönnyíti.

Hans Zimmer legjelentősebb filmzenéi: Hannibál, Pearl Harbour, Mission Impossible 2., Gladiátor, Black Hawk Down.

Hans Zimmer az iTunes Boltban…

Forrás: Apple.com Pro rovat; Stephanie Jorgl cikke alapján; 2003.




 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: