A Dandi becenéven ismert Dent-de-Lion du Midi nevet viselő svájci születésű profi golfjátékos nem beszél bárkinek a neve eredetéről, de cége, a Lostball ("elveszett labda") elnevezésében is őrizte az iróniát. "Mindenki elmosolyodik rajta, mert a golfosok többsége ismeri az élményt, amikor elveszít egy labdát. És ez remek számunkra, mert a célunk egy golf műremek készítése azok számára, akik szeretik a játékot."

Más golf-központú média cégekkel ellentétben a háromfős Lostball nem egy 10 lépéses golfleckét készít, hanem egy nagy felbontású (HD) filmet Mac alapokon a sportról. A cég ügyvezető Scott Clark és a technikai szakértő James Burdon segítségével a kreatív rendező Dandi egy művészi esztétikumú golf mozgóképet alkot.

A golf piaca az Egyesült Államokban 13 millió játékost jelent, "akik számára a golf az életük része: klubokhoz csatlakoznak, minden hétvégén játszanak és mindenféle golfos ajándékot vásárolnak." A Lostball egy olyan produkciót kínál az élethű HD filmmel, amely művészi tartalmú ajándék, és többet ad a hasonló próbálkozások tipikusságánál.

"A golf képek többnyire kétféle kategóriára oszlanak: az egyik a tájkép művészet, ami a híres pályák gyönyörű zöld képeiből áll, a másik pedig a nagy nevű játékosok portréiból. Ezekkel persze semmi baj, de a képek művészi vonása elvész ott, hogyha egy híresség jelenik meg rajtuk. A művészi értékű képeken egyszerű játékosok golfoznak, akik szerepébe a néző reálisan belehelyezheti magát."

A Lostball részéről a legnagyobb eredmény, hogy mindez HD felbontásban, szinte megfogható realitásban jelenik meg. A HD piac ma még szinte csak az ilyen különösen látványos témákra van kihegyezve, így aztán nagyok a lehetőségei a piacra betörni vágyó függetleneknek.

"Apple eszközöket használok, mióta 1985-ben digitálisra váltottam, és az Apple nélkül nem tudtuk volna elérni azt, amit megvalósítottunk. Különböző műfajokban dolgozhatok, mint a fényképészet, film és videó, és olyan, mintha egy százfős csapat dolgozna az egerem mozdulataira."

A rendező Scott Clark hozzáteszi, "Az Apple segítségével felfedezők lehetünk. Nincs még egy olyan golf film, ami olyan lélegzetelállító képeket és hangokat tartalmaz, mint a Lostball filmje."

A Lostball 90 perces golf művészfilmje egyfajta tartalmi referencia is lesz megannyi alprodzsekt számára. "Elkészítjük ezt a hatalmas mennyiségű HD és fényképanyagot, amiből később a filmen túl nyomatokat, egyedi videókat, DVD-ket készíthetünk, és összeállításokat céges ügyfeleinknek." A Lostball ehhez a munkához olyan tárhely megoldást igényel, amely révén egyszerre és gyorsan érhetik el a hatalmas adattömeget. A megoldás a Power Mac G5-höz közvetlenül kapcsolt Xserve RAID rendszer, ami a Final Cut Pro, Shake, Motion, DVD Studio Pro és QuickTimeszoftverekkel kiegészülve hangolja össze a munkát a macOS alatt.

A 30 hüvelykes Apple Cinema Display minden milliméterét kihasználják. "Ha tíz darab 30 hüvelykes kijelzőm lenne, akkor is több pixelt akarnék, mert szeretem, ha a legtöbb program nyitva van, ami a munkához kell" - mondja Dandi. A külső helyszíni munkák során 3 PowerBook segíti a Lostball munkáját.



"Minden videós munkánk alapja a Final Cut Pro. Egyrészt szerkesztőeszköz, másrészt mindennek az összekapcsolója, amivel dolgozunk. Annyi tudás van a programba építve, hogy egy percet sem kell aggódnom az eredmény színvonala miatt - minden a saját kreativitásomtól függ" - mondja Dandi.

"Nem foglalkoztatnak a különleges effektusok önmagukban. Amit szeretnék elérni, az a természetes megjelenés. A Motion és Shake segítségével, illetve kismillió bővítmény bekapcsolásával áttetsző rétegeket adok a valósághoz - könnyed dolgokat, mint pára, köd, zápor vagy bármi, amit a filmezés közben nem tudtam volna a fény megváltoztatása nélkül. Olykor a természetes világ egyszerűen nem működik együtt. De a Motion és a Shake jóvoltából valóban el tudom érni azt a látványt és megjelenést, amit szeretnék." Az Apple Motion szoftvere egy újszerű mozgó grafikus szerkesztő, amely valós idejű alkotást és megannyi profi effektust és szűrőt tartalmaz. A Shake egy kompoziting program, amellyel különleges megjelenésű vizuális produkciókat lehet készíteni a rétegek egymásra hatását, a képek hajlítását, torzítását és mozgását felhasználva. Mindkét alkalmazás támogatja a HD felbontást.

Dandi komoly Photoshop tapasztalatokkal is rendelkezik, és ritkán tesz különbséget álló- és mozgókép között a megjelenési célokat tekintve. "Különböző eszközöket használok - Photoshopot és Final Cut Prot - de ugyanazzal a megközelítéssel." Amikor a DVD szerkesztés a cél, Dandi a DVD Studio Pro-t használja, és a HD DVD lejátszók megjelenése és elterjedése előtt olyan lemezeket alkot, amiket Mac-en és PC-n lehet megtekiteni.

A megbízható szerkesztő eszközök mellett Dandi a QuickTime jelentőségét sem feledi: "Kiváló szoftver ez. Ha a Final Cut Pro egy regény, akkor a QuickTime a szó a regényben - egy olyan alapvető mag, ami az egész rendszert működteti."

"A Final Cut Pro és a QuickTime egy kis filmes gárda számára is lehetőséget ad, hogy olyan produkciót készítsen, amit néhány évvel ezelőtt csak magas költségvetésű nagy stúdiók tudtak megvalósítani."

Dandi vizuális lakomának nevezi a produkciót, bár a rendező elmondása szerint ez sokszor nem elegendő: "Az emberek folyton azt kérdik, miről szól a történet. És úgy kellett érdekes és tartalmas produkciót készítenünk, hogy a hagyományos cselekmény alapú vonalat választottuk volna."

A Lostball a filmet 2007-ben, a HD DVD-k várható megjelenésének évében kívánja piacra dobni, addig csupán bizonyos partnereiknél és néhány szakmai filmszínházban lesz látható a produkció.

Forrás: Apple.com

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: