A kijózanító eredmények és a kísérletezés után az Apple levonta a tanulságot a Macintosh Portable fogadtatásából, és már e tapasztalatok erőteljes hatása nyomán dobta piacra a Macintosh PowerBook 100 sorozatot, benne az alsó kategóriás PowerBook 100 modellel, a középkategóriás PowerBook 140-nel és a csúcskategóriás PowerBook 170-nel - később 145 és 145B lett az alsó és középkategória, és 180 és 180c a csúcskategória - nagy B betűvel, és kis c betűvel, mert ekkoriban az Apple nem volt olyan következetes, mint évtizedekkel később.
A gép jóval kisebb méretű és tömegű lett - immáron nem egy kijelzővel rendelkező írógépet kellett magunkkal cipelni, hanem valóban egy könnyed, 2,3 kilogrammos számítógépet.
A gép már 2 MB memóriát tartalmazott, cserébe az Apple saját RAM foglalatot mutatott be, hogy az esetleges bővítés akár 8 MB-ig csak a saját gyártású modulokkal legyen lehetséges.
A PowerBook sikerében a Sonynak is komoly szerepe volt: az Apple akkoriban a japán céggel gyártatta a komponenseit, és a Sony mérnökeinek elküldték a PowerBook 100 jellegmintáját, amely alapján a japán mérnökök le tudták kicsinyíteni a komponenseket akkorára, hogy beférjenek a kicsiny gépbe. A PowerBook 100 indulóára 2500 dollár volt, vagyis igen jelentős árcsökkenést is hozott az elődjéhez képest.
A kicsinyítés azt is magával hozta, hogy egyes modellek akku ideje 1 órára csökkent, de a leghosszabb akkumulátor üzemidő is csak 3 óra volt ennél a szériánál.
További mérföldkövek:
Kattintson egy kisképre a mérföldkő megtekintéséhez!
Forrás: Apple.com Public Relations lap; iJoe.hu visszaemlékezések; BusinessWeek.com; Apple-History.com; MacTracker