"Ehhez a produkcióhoz kizárólag Mac-et használtunk" - mondja Sammon. "Az Aperture segítségével kategorizáltuk a többszáz képet, a Keynote segítségével készítettünk egy-egy rövid bemutatót az adott fejezetről, amelyet aztán Final Cut Pro-ban raktunk össze. A produkció nem működött volna, ha más platformot választunk."
Ebben az új szerepben Sammon bemutatja az alapokat a fényképező funkcióitól kezdve, miközben végigutazza az országot és olyan helyzetekbe tekint bele, amellyel az amatőr felhasználók is megannyiszor szembesülhetnek. Találkozik a floridai aligátorokkal, felkeresi a bronxi állatkertet, bejárja a nevadai Tűz-völgyet és még sok más izgalmas helyet. A kaland és Sammon fényképészeti tanácsai HDV kamerákkal kerültek rögzítésre. Leveen a álló és mozgóképeket a Final Cut Pro-ban szerkesztette.
"A Final Cut Pro és az Aperture brutálisak együtt" - mondja Leveen. "Az Aperture annyira jól működik a Final Cut Pro-val, a Motion és Keynote szoftverekkel, hogy az egyszerűen lenyűgöző."
Sammon és Leveen nem terv nélkül vágtak bele a kalandba. A páros elkészített egy tervet mielőtt útnak indultak. Minden helyszínt jól megvizsgáltak, eltervezték az odaillő fotós feladatokat, illetve a legjobb fényképező beállításokat. "Létrehoztunk egy fő produkciót az Aperture-ben, amelyben órákra lebontva gyűjtöttük össze a fényképeket. Óriási volt. Az Aperture nagyban segített minket a képek megfelelő kategorizálásában és áttekintésében, illetve a terv megfelelő követésében."
Az Aperture segítségével a duó könnyedén áttekinthette a képeket gyorsan és hatékonyan. "A kötegelés igen hasznos képesség" - mondja Sammon.
"Például: Az aligátorok általában egyformák. Ám ha néhol negatív expozíció korrekciót használtunk, akkor a kötegek segítségével máris egy jó csoportosítási opció nyílik."
"Rick RAW képei jelentették a produkció kiindulási pontját, viszonyítási alapját " - mondja Leveen. "És az Aperture révén könnyen tudtunk ehhez viszonyítani."
A képek videófolyamokhoz lettek hozzáadva, ahol Sammon elmagyarázza a fotós technikákat. A páros minden nap végén kategorizálta a fénykép és film anyagot. Mindketten MacBook Pro-val és FireWire külső merevlemezekkel dolgoztak, amely utóbbiakon az adatokat tárolták.
"Az egész anyagot digitálisan akartam letárolni a felvételeket követően, mert a legkevésbé sem lett volna kedvem a hazatérés után elsőként azzal foglalkozni, hogy az egész utazást újradigitalizáljam" - mondja Leveen. "Egy 7200 fordulatszámú 120 Gigabyte-os WiebeTech FireWire 800 külső lemezt raktam a táskába. A MacBook Pro-n keresztül a filmet arra a külső lemezre mentettem le minden este. Rengeteg értékes időt spóroltam ezzel."
Minden nap egy áttekintési félórával telt. "Leültünk a két másik emberrel, akik velünk voltak a produkció során, Vered Koshlano és a gyártásvezető Kristin MacDougall társaságában, és megnéztük a napi eredményeket, és tetszett mindannyiunknak, ami készült."
Sammon és Leveen az összegyűlt nyersanyagot a New York állambeli Corton-on-Hudson stúdiójukban dolgozták fel.
| |
"A stúdióban a MacBook Pro-n felgyűlt anyagot átmozgattunk a Mac Pro-ra, amely a fő szerkesztő állomásom."
A szerkesztés első lépése az anyag megvágása, illetve a felhasználni kívánt fotók behozatala volt. Ebben a lépéssorozatban az Aperture és a Final Cut Pro játszotta a főszerepet, és persze a Keynote, amellyel rögtön készültek a különböző fejezetcímek. "Két monitort használok. Egy 23 és egy 30 hüvelykes Apple Cinema Display van az asztalomon, amelyeken az Aperture, a Final Cut Pro és a Keynote fut egyszere. Az Aperture-t és a Final Cut Pro binjeit (belső mappák) tartom egy kijelzőn, és a Keynote-Final Cut Pro párost a másikon. Így igen egyszerű képeket húzni valamelyik programba az Aperture-ből. A képekből a Keynote segítségével QuickTime formátumú bemutatót készíthetek, amelyet aztán behúzhatok a Final Cut Pro-ba. A lehetőség, hogy az Aperture és a Keynote között ilyen könnyen lehet fájlokat váltani, igencsak leegyszerűsíti a folyamatot."
Leveen végig HD formátumban, 1920x1080 képpontos felbontásban dolgozott, beleértve a Keynote-ban létrehozott QuickTime formátumú anyagokat is. "Minden a Final Cut Pro HD-be került végső szerkesztésre. Nagy könnyedséget jelentett a számunkra, hogy minden forrásanyag nagy felbontású volt, és bármilyen képernyőre átméretezhető kényelmesen."
A páros alkotott néhány muzsikát a DVD-re a GarageBand segítségével. "David dobol és pedig komponálni tanultam a bostoni Berklee Zenefőiskolán. Elég jól játszunk együtt, így aztán a GarageBand segítségével nem nehéz dalokat készítenünk." Sammon és Leveen élő gitár és dob dallamokat rögzítettek, és a dalaikat feltöltötték GarageBand hangszerekkel, amelyeket gazdagon tartalmaz a program. Öt különböző zenei termék szólal meg a DVD-n, amely így saját filmzenével is rendelkezik. Ezt a Soundtrack Pro segítségével igazították össze a film folyamával. "A GarageBandből az iTunes-ba exportáltam a zenét, amely innen máris használható lett a Final Cut Pro-ban."
Minden részlet - állóképek, videók, zene - együtt alkotja azt a produkciót, amelyet az érdeklődő egy DVD-n tarthat a kezében. Leveen ehhez több programot is igénybe vett a művelet során. "A jelenet menük elkészítéséhez például a Keynote-ot használta, amelybe a Final Cut Pro-ból könnyedén behúzhatók az anyagok, és szerkeszthetők a prezentáció készítő idővonalán."
Az így készített kisfilmek QuickTime fájlként kerülnek exportálásra, és aztán felhasználásra a DVD Studio Pro-ban. Az Apple végső DVD kiadvány készítő alkalmazásának hátterében szintén QuickTime filmek futnak.
A kész terméket a Wiley Publishing jelentette meg. A DVD bizonyos részletei podcastként is elérhetők ingyenes letöltés céljából. "Valójában teljes tanórák lesznek. Mostanában ismerkedem a Final Cut Pro lehetőségeivel az iPod formátumra konvertálás kapcsán.
Ez a HD felbontású rögzítés óriási előnye - bármilyen formátumban tudjuk publikálni a tartalmat - legyen szó HD felbontású DVD-ről, H.264-es web publikálásról vagy éppen iPod vagy Apple TV formátumról, esetleg az iTunes Boltban elérhető filmről. A Final Cut Pro HD képességeinek tárházával a lehetőségeink korlátlanok."
A cikk forrása az Apple.com pro rovata. Írta: Dustin Driver
|