Staples
Amikor egy eladással foglalkozó cég egy kivállalkozásból 13 milliárdos nagyvállalattá nő, akkor boltból márkává változik. A márkanév egységének, hírnevének megtartása, továbbadása és tudatosítása a vásárlókkal csaknem annyira komoly kihívás, mint irányítani a céget.
A világ egyik legnagyobb irodaszer készítőjének, a Staples-nek a szíve és lelke egy ismert logóban és jelmondatba van sűrítve: "that was easy", vagyis "egyszerű volt". Mindennek a kifejezése nem egyszeri igény, mert a cégnek hosszú távú növekedési stratégiája van. „Szeretnénk, ha az alapvetően amerikai eladásainkat globális szintre növelnénk" - mondja Charlotte Janigian, a márkanév menedzsment igazgató.
A cél elérése érdekében a Staples létrehozott egy gyors, sokoldalú és erősen kreatív marketing csapatot. Ez a csapat 135 fős, és kizárólag Power Macintosh G5 rendszereken dolgozik, a stáb hátterében pedig Xserve szerver megoldások üzemelnek.
„A Staples az egyszerűségről szól" - mondja Alexis Denicke kreatív igazgató - „és az Apple technológia egyszerűvé teszi, hogy kreatív munkát végezzünk.”
A macOS operációs rendszer könnyed használhatóságára és megbízhatóságára és az Adobe Creative Suite programcsomagra mindig építhetünk. Az Apple partner a sikerünkben."
Alexis jobb keze régi kollégája, Derrick Wood szerint „utópisztikus, amikor a technológia láthatatlanul vesz körül. A számítógépes emberek szeretnek megoldásokról és eszközökről beszélni. De az eszköz valahol ijesztően hat, hiszen olyasmi, amit kezelni és irányítani kell. A Mac sokkal több, mint egy eszköz - a kreatív emberek kiegészítő eleme. Egyszerűen segít kifejezni azt, ami a fejedben van, és nem áll az ötlet és az eredmény közé."
A stáb munkáját nagyban segíti az AppleScript technológia is, amely révén rengeteg ismétlődő munkafolyamatot tudnak önműködővé tenni, ezáltal időt és munkát spórolva meg. Az AppleScript nagyszerűsége, hogy a beszélt angol nyelvhez hasonló programnyelve révén eléggé gyorsan megtanulható, illetve felvételi funkciójával gépelés nélkül képes rögzíteni, és ez alapján megismételni egy-egy munkafolyamatot.
„A marketing tevékenységünk évről évre 15%-kal bővül, és ezzel annak ellenére képesek vagyunk lépést tartani, hogy nem emelkedett a stáb taglétszáma. Ez alapvetően a technikai fejlődésünknek volt köszönhető, amelybe bekapcsolódott az AppleScript és az Xserve szerverek."
A sebesség egy lendületes piacon igen fontos szempont, és egy olyan cégnél, amely több százezer termékkel és szolgáltatással van jelen, különösen feszes a munkatempó. „Az ügyfeleink többsége igen okos ember, de nem mindenki képes egy piszkozatból látni a végeredményt. Ám a Mac révén a lehető leggyorsabban tudjuk megvalósítani az elképzeléseinket, és menet közben akár újragondolhatjuk őket" - mondja Alexis.
„A hatékonyság a zavartalan hálózati együttműködésnek köszönhető, amelyet az Apple platform lehetővé tesz."
A Staples kreatív csapat nagyban épít olyan alkalmazásokra, amelyek csak Mac-re léteznek. „Példaként itt az iLife csomag, amivel néhány óra alatt sokkal színvonalasabb videó filmet készítettünk, mint amit elképzeltünk.
A munkához egy olcsó DV kamerát, egy Mikulás jelmezt, néhány vezetékmentes mikrofont és az iMovie-t használtuk, és az eredménytől mindenki le volt nyűgözve. Ehhez korábban és más platformon legalább egy Avid Studio kellett volna, ami ijesztő, bonyolult és drága felszerelés. Most mindezt egy olyan kijelzőn csináljuk, amely kevesebb mint 5 centi vastag. Ez lehetőséget ad a kreatív kollégáknak a kibontakozásra és a céget sem viseli meg anyagilag."
A csapat eszköztára: 8 Xserve szerver, 2 Xserve RAID, 35 iMac, 21 duál Power Mac G5, 60 Power Mac G4, 9 PowerBook, 10 iBook.
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: