Kevin Contreras, illetve szomszédja és régi barátja, Michael Mattioli 18 hónap építés nyomán megépítették és berendezték Santa Barbara első igazán "zöld" épületét, ami teljesen környezetbarát. Az építésről 13 részes filmet készítettek Building Green címmel, ami részletesen beszámol az egészséges és környezetbarát berendezés kiválasztásáról és elkészítéséről. Az aktív színész Contreras vezeti a műsort, amely végigköveti az építés minden fontosabb fázisát - többek közt az anyagok kiválasztását és az energiaellátás kiépítését. Mttioli zeneszerző, hangmérnök és zenész, aki nem csak a Building Green háttérzenéjét alkotta meg, de a Final Cut Pro segítségével a film vágásában, szerkesztésében is alapvető szerepet vállalt.
Sokaknak a zöld építkezés hallatán az a gondolatuk támad, hogy sárból épült a ház. Kevin és Mary Anne Contreras háza nem csak zöld, de masszív is: az épület könnyű acélszerkezete biztosítja, hogy a Kaliforniában nem oly ismeretlen földrengéseknek megfelelően ellenáll.
A szigetelést és a ház természetes szellőzését szalmabála alapú szigetelő megoldás biztosítja, a ház fűtését és meleg víz ellátását napelemek biztosítják, amelyeket a tetőn helyeztek el, ezáltal megoldva a tető fedését is. Az ablakok speciális, állati eredetű anyagból készültek homoküveg helyett. "Már-már álomba illő otthont építettünk" - mondja Mattioli.
Az álomszerű megoldások ellenére a film mondanivalója éppen az, hogy ez nem egy extrém példa, sokkal inkább inspiráció másoknak egy környezetbarát otthon megvalósítására. "A piac egyre inkább igényli ezeket a megoldásokat, és manapság az építők és tervezők is belátják a zöld építés szükségességét."
Az epizódok tudatosan egy-egy témára épülnek, kisebb és nagyobb méretekben mutatják be, hogy egy-egy ember miképpen képes a saját otthonát környezetbarát megoldásokkal átalakítani, vagy épp a legegyszerűbben az újrahasznosítás elősegítése révén hozzájárulni a természet megóvásához.
A nagy mennyiségű felvétel másfél évnyi építkezést ölel át, és szervezése nem volt egyszerű feladat. Ráadásul egy tévé show keretin belül nehéz összefoglalni csak a lényeges és látványos elemeket. De Mattioli, aki már régóta Apple felhasználó volt, és zenészként tapasztalta a platformba rejlő lehetőségeket, érezte, hogy a Final Cut Pro jelenthet megoldást az igényeikre. A szoftver megismerése után gyakorlatilag ő maga vágta meg a műsort, és állította össze annak menetét.
"Több mint 20 éve használok Mac-et, és ez a tapasztalat felbecsülhetetlen értékű segítséget nyújt. Nagy haszna van, hogy az egész produkciót egyetlen gépen meg lehet valósítani. Mivel nem lett volna pénzünk külön stábra, így jól jött, hogy gyakorlatilag egymagam el tudtam végezni a munka legnagyobb részét" - mondja Mattioli. "A valós idejű, nagy teljesítményű szerkesztő eszközök révén lehetőségünk volt kísérletezni. Több ötlet közül választottuk ki végül azokat a témákat és anyagokat, amik a sorozatot alkotják." A stáb szerkesztő eszközeinek legfontosabb elemei a Final Cut Pro, a Digital Performer és a LiveType volt.
A sorozat egyharmadának elkészítése után máris szponzorok megjelenése mutatta a jó munka elismerését, így gyakorlatilag a csapatnak nem teljes mértékben saját forrásból kell állnia a produkciót.
A felvételek teljes mértékben DV kamerákkal történtek, és mivel a forgatási körülmények eléggé extrémek és váratlanok voltak, így maga Mattioli végezte a forgatással kapcsolatos teendőket. Minden epizód anyag a Final Cut Pro-ból egy külön külső merevlemezre került.
A Final Cut Pro megoldotta Mattioli gyakorlatának elmélyülése közti különbségeket is. "Az első időszakban készült felvételek színe nem volt igazán jó, és különbözött a későbbi időszakok színvilágától. A Final Cut Pro annyira nagyszerű színkorrekciós megoldásokat kínált, hogy ez a komolynak tűnő probléma sem foghatott ki rajta."
Mattioli a LiveType segítségével készítette el a grafikákat és címeket. "Először a keret animációkkal megterveztem az elképzeléseket, majd saját háttereket terveztem, módosítottam a gyári témákat és saját animációs formákat alkottam. A végeredmény úgy néz ki, mintha tudtam volna, mit csinálok!" A filmzene szerzése egy tapasztalt muzsikus munkája. Mattioli éneke, gitározik, furulyán és szaxofonon játszik a filmzenében. A hangokat közvetlenül a digitális kamerára vette fel, nem használt külön hang rögzítő eszközöket. Így a hang a filmmel együtt a Final Cut Pro-ba került. A számokat Digital Performer segítségével dolgozta fel.
A produkció készítése során Mattioli gyakorta mozgásban volt. "A Final Cut logjai, az Calendar és az iDisk révén könnyedén összehangolhattuk a munkát, az iSight és messages révén pedig a kép alapú kommunikáció is megoldott volt. Folyamatosan ezekre az eszközökre építettünk, és sosem hagytak cserben minket."
Forrás: Apple.com Pro rovat
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: