Három évvel ezelőtt, amikor Shannon DiPadova terhes volt első gyermekével, férjével több kismama ruha boltot is bejártak, de nem találtak olyan ruhákat, amikben ne egy cirkuszi bohócra emlékeztetett volna. Ez azonnal felhívta a pár figyelmét egy piaci igényre, és röviddel az első gyermek születése után megnyitották az első Due Maternity boltot Santa Barbarában 2003. áprilisában. Három év alatt a bolt már kisebb hálózattá bővült San Francisco, Atlanta és Autsitn városokban nyitott társ boltjaival.

Manapság a Due Maternity négy üzlete és elektronikus boltja több millió dolláros forgalmat bonyolít évente. A cég alapját egy megbízható Macintosh park garantálja, amelyek AirPort Extreme hálózatban összekapcsolva működnek együtt. Az Apple technológia fontos része a boltok arculatának: míg az anyuka ruhákat próbál, addig az apa és az esetleges első gyermek egy kényelmes szőnyegre telepedve egy Mac miniről élvezheti a Pixar legújabb rajzfilmjeit, vagy épp oktatási weblapokat böngészhetnek a nagy méretű kijelzőn. A bolt másik részeiben az iTunes muzsikál egy központi gépről az AirTunes szolgáltatás jóvoltából. A gépek fenntartása macOS Server segítségével zajlik kizárólag AirPort Extreme vezetékmentes hálózaton keresztül.

A Due Maternity elegáns és funkcionális ruhákat kínál azoknak a terhes nőknek, akik nem egy bohócra akarnak emlékeztetni. "Valójában elegánsabb egy terhes nőnek úgy kinéznie, mint aki terhes, ahelyett, hogy nagy darabnak tűnne, és a Due Maternity elsősorban ennek a célnak igyekszik megfelelni." A cég sikerét többek között olyan pólóknak is köszönheti, mint a kaliforniai sztár körökben népszerű "Knocked Up" ("felcsinálva") feliratú példányok, amely Shannon elmondása szerint az egyik legnépszerűbb cikkük.

Egy divattal foglalkozó cégnek tisztában kell lennie azzal, hogy mi fogy és mire van komoly igény. Ezért a vidám hangulatú boltok hátterében komoly raktárkészlet nyilvántartó és eladás figyelő rendszer működik egy iMac modellen, amely összeköttetésben áll a pénztárgép szerepét ellátó minden boltban lévő iMac-kel. A gépek a központi iMac gépen futó POS•IM (Point of Sale Inventory Management) szoftverrel kommunikálnak, amely így pillanatra pontosan nyilván tudja tartani, hogy mely termékből mikor és mennyi fogy, mennyi van raktáron, hogy alakul a vásárlási kedv az idő múlásával.

A boltokban elhelyezett iMac modellekhez hitelkártya olvasó van kapcsolva, amely közvetlen kapcsolatban áll egy elektronikus tranzakció menedzser programmal. Minden eladáskor kommunikáció zajlik a raktárkészlet nyilvántartó alkalmazással, így folyamatosan friss az eladási és raktár információ. Albert DiPadova, a bolt társtulajdonosa, a POS•IM egyszerű vonalkód alapú működését értékeli nagyra: "Egy vonalkód leolvasóval végigszkennelem a termékeket, és a többit megcsinálja a program. Csak egy nevet kell adnom a terméknek, és onnantól kezdve minden mást a program csinál meg a vonalkódok alapján."

"Ezáltal lehetőség van előre tervezni, megtervezni az utánrendeléseket, a tőke mozgását, és hogy mely termékekre érdemes nagyobb figyelmet fordítani. Ez alapvető egy eladással foglalkozó cég életében."

Három államban elhelyezkedő bolthálózattal jogos lenne feltételezni, hogy a DiPadova házaspár rengeteg időt tölt repülőgépeken a különböző boltok felügyeletével. Erre azonban jobb megoldást kínál számukra a Mac világ: az Apple Remote Desktop szoftver segítségével ugyanis az egész hálózatot átláthatják, nyomon követhetik a különböző boltok eladásainak alakulását és raktárkészletét.

"Az Apple Remote Desktop segítségével a hálózatunkhoz kapcsolódó összes gépet ellenőrizhetem" - mondja Albert DiPadova. A raktárkészlet figyelemmel kísérése végett minden éjjel a szervernek használt iMac leellenőrzi az Apple Remote Desktop segítségével a bolthálózat többi számítógépét, amelyekről begyűjti az eladási információkat.

Az alkalmazottak munkaidejének figyelemmel kísérése végett DiPadova a Virtual Time Clock Pro alkalmazást futtatja a szerver iMac-jén. Ez lehetővé teszi, hogy bármelyik alkalmazott digitális formában elvégezze a korábban blokkolásnak nevezett munkaidő nyilvántartást. A fizetések átutalásához egyszerűen a Virtual Time Clock Pro-ból küldenek egy PDF fájlt a cég könyvelőjének, aki a QuickBooks pénzügyi szervező program segítségével végrehajtja a fizetések kiutalását a munkaidő nyilvántartás alapján.

DiPadova az Apple Remote Desktop segítségével tartja frissen a hálózatban lévő összes számítógép szoftverét is. "Az Apple Remote Desktop segítségével a szoftverek telepítése és a gépek menedzselése tökéletesen megoldható. A Mac-ek tökéletes működése egész nap alapvető feltétele a cégünk működésének. És a macOS révén sosem omlanak össze."

"Nagyon fontos, hogy mindegyik gépen ugyanaz a szoftver legyen, ezért a frissítéseket csak az Apple Remote Desktop segítségével végezzük el. Így mindig minden gépen az összes szoftverből a legfrissebb található meg" - mondja Albert DiPadova.

Az új alkalmazottak betanításában is nagy szerepe van az Apple Remote Desktopnak és az iMac-ek beépített webkamerájának. E két eszköz segítségével DiPadova mintha a helyszínen lenne, tudja betanítani a dolgozókat. "Az Apple Remote Desktop segítségével ugyanis át lehet venni az irányítást a kliens gépeken, így távolról lehet prezentálni egy-egy műveletet a gépen futó szoftverek használatával. Ez a legjobb IT támogatás megoldás a világon."

Ahelyett azonban, hogy drága információ technológiai képzéseket szerveznének a dolgozóiknak, a DiPadova házaspár a Mac-re épít, aminek a használatát minden dolgozó hamar elsajátítja.

Tanya Crisci, a Due Maternity elektornikus eladásokkal foglalkozó kollégája a Yahoo! Store Merchant Professzional internet alapú platformot választotta a cég webboltjának kialakításához. A cég weblapja is barátságos kialakítású, és az Apple.com felépítésére emlékeztet: egyszerű és célirányos a felső címkék jóvoltából. Emellett könnyedén kereshető ruha típus, a tervező neve és más kategóriák használatával. Az elektronikus bolt nagy sikert hozott a cég számára, és már igen hamar látványos eladásokat kezdtek az interneten bonyolítani. "Évi 2 millió dollárt forgalmazunk az interneten" - mondja Albert DiPadova. "A webes eladások profitjából nyitottuk meg a San Francisco-i boltot." Elmondása szerint a cég egészséges felépítésében egyenlően fontos az internetes megjelenés és a hagyományos, felpróbálós bolti eladás. "A boltok annyira barátságosak és jó hangulatúak, hogy aki vidékről utazik be, elújságolja a barátainak, akik aztán bíznak annyira bennünk, hogy az interneten vásároljanak."

A pezsgés fenntartásához a hatékony hírlevél rendszer is hozzájárul, amelyet DiPadova szerkeszt meg a POS•IM szoftver nyilvántartása alapján. A vevők a vásárlásnál kérhetnek e-mail tájékoztatást az újdonságokról, és erre a több mint 20.000 fős adatbázisra aktívan lehet építeni. A hírlevél rendszer a Vertical Response nevű internetes üzenet továbbító megoldás révén működik. A hírlevél a jónak számító 10%-os látogatói rátát hozza, azaz a levélre feliratkozóknak egytizede látogatja meg a weblapot az információk birtokba vétele után.

"A Vertical Response révén bármit alkotok az iMac-emen, azt közzétehetem e-mailben." DiPadova a Photoshop segítségével dolgoz fel fényképeket, amelyeket PDF formátumban publikálja. Ezeket a PDF-eket küldi tovább a Vertical Response-nak, amely a Due Maternity ügyfél listájának küld ki hírleveleket.

A raktárkészlet és munkaidő nyilvántartás, hírlevél szerkesztés mellett Albert DiPadovának arra is marad ideje, hogy az iMac-je segítségével a Final Cut Pro-ban okos QuickTime hirdetéseket készítsen, amelyek a weblapján megjelennek.

"Szeretem a technológiát, de nem értek különösebben hozzá. Nem tudom, mi a router és mi az IP címek lényege. De a Mac-jeink vezeték nélkül össze vannak kötve, és kommunikálnak egymással, ami óriási! Nem kell külön informatikust foglalkoztatnom, hanem elég Apple technológiára építeni az üzletet."

A cég látványos növekedésében a Mac egyre fontosabb eszközzé vált az évek alatt, és a további bővülésnek is a kulcsa. Mióta három éve Shannon DiPadova megszülte első gyermekét, a korábban felismert igényre reagálva egy jól menő piacot fedezett fel, és most már tizenöt divattervező segíti a munkáját, hogy olyan ruhákat készítsenek, amikben a terhes nők nem tűnnek bohócnak. A munkájuk nyomán több nagy cég is elkezdett kifejezetten terhes nőknek szánt termékeket készíteni. Ám DiPadováék piacon első cége naprakész számítástechnikai háttérrel a piac élén van, és a következő időszakban még élénkebb internetes jelenlétet és több új bolt nyitását is tervezik.

www.duematernity.com/

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: