A Luma Pictures varázslói életre hívják a legendák, a fantázia és a rémálmok világát. A Shake, Maya és a Power Mac együttes ereje jóvoltából a Los Angeles-i különleges effektus stúdió értékesítette a rémséget a "The Cave", az "Underworld Evolution" és a MacMag.hu oldalain is bemutatott "Sky Captain & the World of Tomorrow" című filmek száára. Emellett megannyi más filmben vállaltak kisebb rémisztő munkákat. A korábbi kis felbontású munkákat felváltva manapság már áttértek a nagy felbontású (HD) filmekre - mint a Sky Captain háttér munkáinál.
"Manapság fel vagyunk készülve arra, hogy nagy felbontású filmekkel dolgozzunk" - mondja Chris Sage alelnök. "Számunka a HD igazából egyfajta visszalépés: a flmek 10-bites színvilágában a 8-bites HD egy tömörített, ezért aztán gyorsan szerkeszthető formátum. De természetesen a HD formátum rugalmassága és a filmmel szembeni könnyű szerkeszthetősége mindenképp az előnyünkre válik."
A Luma Pictures matt festők, vágók és különleges effektus szakemberek egy csoportjából jött létre három éve. "A cég művészekből jött létre, és akiket azóta foglaltkoztatunk, szintén művésszé váltak" - mondja a vizuális effektusok producere, Steven Swanson. A stúdió 45 művészt foglalkoztat részmunkaidőben és 8 állandó tagja van. Minden művész saját Power Mac-en dolgozik és hozzáférésük van egy számottevő Xserve render farmhoz. "Csak Mac-et használunk" - mondja Brent Hensarling rendszergazda. "Van 50 Xserve-ünk, 12 terabyte Xserve RAID tárhelyünk" A művészek Shake-et használnak a kompoziting és rotoscoping feladatokhoz, és a Maya illetve a Mental Ray segítségével végzik el a 3D generáló és mozgó grafikus munkáikat. A csapat hatalmas 10-bites Cineon fájlokat generál a többmillió poligonos animációkhoz, amely igényli az Xserve-ök biztosította hatalmas számítókapacitást.
"A G5-ös processzorok 64-bites volta meggyőzött minket már a kezdetekkor a Mac-ről" - mondja Sage. "A 64-bites memória címzés révén gigantikus méretű adattömegek tölthetők a memóriába, ami nagyságrendekkel növeli a teljesítményt." Ez alapvetően hozzájárul a csökkenő render időkhöz. Ennek azért van jelentősége, mert manapság nem csak a sci-fi vagy horrorfilmek tartalmaznak speciális vizuális effektusokat, hanem akár egy romantikus komédia is: tűz, eső, hó és gyakran az ég is renderelt grafikus munka.
Az "A Lot Like Love" című romantikus film stábja például a Joshua Tree Nemzeti Parkban készített felvételeket Los Angeles közelében a filmhez. Mivel az eredménnyel nem voltak elégedettek, ezért aztán speciális effektusokkal kívánták megoldani a látványt úgy, hogy nem használtak blue boxot (könnyen helyettesíthető kék háttér), ezért aztán a Luma Pictures stábjának rotoscoping munkával (a mozgó szereplők kivágása a valós háttér elől, és a háttér kicserlése) kellett megvalósítani a rendező által megálmodott megjelenést.
A Luma Pictures minden produkciója képkockák sorozataként készül el. A 'Sky Captain & the World of Tomorrow' esetében a csapat nagyfelbontású hátteret kapott a vízalatti csatajelenethez, és ide kellett elkészíteniük az egymással küzdő gépszörnyeket.
A cég a munkájához Apple Cinema Display-eket használ, és aktívan alkalmazzák az Automator, az AppleScript egyszerű alkalmazások készítésének lehetőségét, illetve munkájuk szerves eleme a Calendar / Naptár.
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: