A Pókember film reklámfotói

Nels Isrealson Mac alapú stúdióval készítette el a Pókember film reklámposztereihez és borítóihoz alapul szolgáló fényképeket.

Barbara Gibson cikke

Pókember megmenti a világot a gonosztevőktől. Nels Israelson megmenti a világot a gagyi Pókember poszterektől. A fényképész szakember olyan sikerfilmek posztereit készítette már, mint a 'Karib-tenger kalózai' vagy az 'X-Men 2', és az egész szakma egyetért abban, hogy az elérhető legjobbat képes kihozni egy-egy témából.

A filmes szakmában a reklámfényképezés egy nagyon kiélezett műfaj: ritka az a szituáció, amikor épp a színészek is egy helyen vannak, a marketing szakemberek is elérhetőek, és a díszlet is megvan, így hát nagyon gyorsnak kell lenni, és nem lehet hibázni. Többek közt ezzel is magyarázható, hogy Nels Israelson igen hamar áttért a digitális fényképezésre.

A Pókember reklámfotóinak készítésekor nagyon a határidő szélén voltunk, és ha analóg megoldásokat használunk, egész biztosan nem lett volna idő beszkennelni a filmet és azt feldolgozni. A reklámfotón a főhőst játszó pókember kaszkadőr párja, Chris Daniels szerepel, akinek különösen nehéz dolga volt a fotózáson, hiszen a dinamikus, mozgalmas jeleneteket kellett állva bemutatnia. "A fotózáson folyamatosan jelen volt egy PowerBook, amelyre azonnal áttöltöttük a képeket, és rögtön ki tudtuk választani, hogy melyikkel érdemes tovább foglalkozni." (Különösen azért kedves ez a sztori, mert a Sony Pictures filmjéről van szó, ennek ellenére az igazi minőségi munkához nem VAIO-t, hanem Macintosh PowerBookot használtak. - A szerk.)

A Photos / Fotók szoftver kulcsszavai között szereplő pipa révén lehetőség van egy csoport kép közül néhányat megjelölni, amelyeket későbbi munkára érdemesnek találunk.

A címke szimbólum megjelenik a képek kicsi változatán, így igen könnyedén megkülönböztethetők a többi képtől.

"Ezekkel az eszközökkel és a digitális technika lehetőségeivel olyan belső dolgokra lehet figyelmet szentelni, mint a megvilágítás, a póz és a beállítás, hiszen a fényképezés után pár perccel már látható az eredmény nagy felbontásban, szóval könnyedén módosíthatók bizonyos összetevők, hogy a legjobb eredmény szülessen."

A digitális fotózás könnyebbnek tűnik az analógnál, az igazság azonban az, hogy a sokrétűbb lehetőségek nyomán sokkal aprólékosabb figyelmet követel meg, és igényesebb végeredményt produkál. Már nem olyan apróságokra kell figyelni, mint az analóg fotózásnál, sokkal inkább lehetőség van elmenni a végletekig.

A legnehezebb feladat az volt, hogy hihetetlen dinamizmust vigyenek a fényképekbe anélkül, hogy valóban dinamizmust kellene fotózni. "A végeredményben azt szerettük volna elérni, hogy a szereplők úgy jelenjenek meg, mint a képregényben. Ám míg rajzban könnyedén lehet ábrázolni a dinamikus mozgásokat, addig ez a fényképezésnél kicsit körülményes." Ennek megoldására a szereplők igen sokat gyakoroltak, és speciális rögzítő kábeleket is bevetett a csapat, amelyeket aztán Adobe Photoshop CS segítségével távolítottak el a képekről. Nels Israelson egyébként az iPodját is bekapcsolta a munkába. "Amikor egy ügyfél kér valami munkát, egyszerű dolog egy FireWire kábelen átnyomni az anyagot egy iPodra, és bedobni a gépére" - ugyanazon az eszközön, amin a teljes zenetár is elfér. "Praktikus, hiszen az iPod mindig nálam van."

A film plakátjait világszerte mindenki láthatja, mintegy megerősítendő Nels Israelson és PowerBookja munkájának minőségét.

A Pókember egyébként nem csak a reklámposzter terén érintetett meg a Macintosh technológia által, hiszen a filmzenét az a Danny Elfman szerezte, akit 2003. márciusi számunkban mutattunk be.

Cikk: Barbara Gibson, Apple.com/PRO

 



 


     Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: