2002-ben, amikor Will Matthews a G Adventures (korábbi G.A.P. Adventures) utazási cég hivatali és rendszer menedzsere lett, a vállalkozás torontói székhelyén mindössze 25 alkalmazott dolgozott. Mára - a cég népszerű útjai révén a kultúra és a természet felfedezésére - a G központi irodájában 100 ember dolgozik, illetve tovább 200 ember áll a szolgálatában a világ különböző részein. Emellett megannyi túravezető irányítja a tényleges utazásokat az inka világ felfedezésére, Európa eldugott vidéki kincseinek kerékpáros felfedezésére vagy éppen Patagónia vagy az Antarktisz bejárására.
"Ami a G-t különlegessé teszi többek között, hogy bár nagyban gondolkodunk és sok az ügyfelünk, alapvetően kisvállalkozási a berendezkedésünk. Mindeközben ugyanazokkal a kihívásokkal szembesülünk, mint egy multinacionális nagyvállalat, hiszen a világ több pontján van kihelyezett irodánk" - mondja Will Matthews, aki az egyetlen IT alkalmazott a cég foglalkoztatásában.
Hogyan tart egy ember kézben egy ilyen kiterjedt középvállalkozást? "A megoldás egy szó: Mac" - mondja Matthews. "Ahelyett, hogy az alkalmazottakba belesulykolnánk a félelmet, hogy ha rossz gombot nyomnak meg, baj lesz, mindig is biztattam a dolgozóinkat az önálló, problémamegoldó hozzáállásra, mert a macOS lehetővé teszi ezt a fajta szabadságot. A rendszer adminisztráció minimálisra csökkent feladatkörének ellátása mellett tulajdonképpen a rendszer használatát gyorsan megtanuló dolgozók mindent képesek ellátni."
"Ha új dolgozó kerül a céghez, néhány perc alatt el tudom magyarázni neki az alapokat a programokról, mert az Apple nem kíván komolyabb képzettséget ahhoz, hogy a fotóinkat letöltsük és CD-re írjuk vagy a Keynote-ban összeállítsunk egy látványos prezentációt. Ha az emberek felismerik, hogy milyen könnyen érhetnek el eredményeket, utána bátrabbak és jobban motiváltak lesznek arra, hogy saját maguk kezdeményezzenek. Összességében tehát a Mac technológia könnyedén a cég IT kultúrájának alapjává vált."
Négy év munka után Matthews felvette az első IT segéd munkaerőt. "Ezzel igazából csak az volt a célom, hogy több időm jusson utazásra. Szeretném felfedezni Dél-Amerikát a következő hónapokban."
„Az utazási iparág alapszabálya, hogy nem győzködhetsz valakit arról, hogy utazzon el valahová, ha te magad nem jártál még ott. A dolgozóink többsége ezért sokat utazik, hogy első kézből számolhassanak be egy-egy kaland élményeiről, és ajánlhassák az ügyfeleinknek az adott területet, mint utazási célpontot."
A G Adventures munkatársai MacBook Pro mobil gépekkel felszerelve járják a világ látványos pontjait, és az iLife és iWork eszközei segítségével örökítik meg az adott helyszíneket, és készítenek látványos prezentációkat egy-egy kalandról.
„A Photos / Fotók hihetetlenül egyszerűen használható. Egy-egy túrán legalább 2000 fénykép készül, és már az utazás közben csoportosítják a kollégák a fényképeket. A hazautazás során általában már el is készül egy gazdag CD rajta a legjobb fotókkal. Ezekből aztán a Keynote segítségével vonzó bemutatót készítünk, amivel kedvet csinálunk másoknak is az utazáshoz."
"Több túravezetőnk videókamerát is hord magánál. Nemrégiben egy Antarktiszt megjárt kolléga mindenféle operatőri előképzettség nélkül egy fantasztikus videót állított össze az iMovie segítségével az utazásáról, amiből az iDVD jóvoltából egy fotókkal dúsított gazdag multimédiás produkciót publikáltunk."
"Az iWeb is új lehetőségeket nyit meg előttünk. Manapság a marketing egy új területe a blogok írása. Mivel az ügyfeleink páratlan kalandok után térhetnek haza, az iWeb segítségével szeretnénk nekik lehetőséget kínálni arra, hogy blog jelleggel leírják az élményeiket. Nagyon izgalmas dolog az utazás közben készített blog is, amikor a weben követhető az utazás napról napra." (Hasonló megoldást választott az iJoe.hu egy Nyugat-Afrikát felfedező ügyfele is: az expedíciós csapat műholdas internet segítségével napról napra publikálták utazásuk pillanatait.)
Világszerte háromszáz alkalmazottal, évi 1000 túrával a világ több mint 100 országába a G Adventures valóban a macOS minden képességére épít. "A Messages / Üzenetek a cég számára alapvető üzleti kommunikációs eszközzé vált. Egyrészt az irodán belül a Bonjour technológia segítségével mindenki el tudja érni a kollégáját anélkül, hogy átmenne az irodájába, másrészt a Torontóban és Vancouverben lévő központ is hatékonyan tud így megbeszéléseket folytatni gyakorlatilag szemtől szembe. A hang alapú kommunikáció révén leszorítottuk a világ más részein lévő irodáinkkal korábban elharapódzó távolsági beszélgetések költségeit is."
Saját készítésű Dashboard szerkentyűk révén a dolgozók úgy tudnak hasznos információkat látni a helyfoglalási rendszerünkből, hogy nem kell belépniük semmilyen adminisztrációs felületre, így ha például egy ügyfél érdeklődik telefonon, akkor a lehetőleg hamarabb választ tudnak adni a kérdésükre, amivel hatékonyabb az idő kihasználása. "A szerkentyűk megírása igen egyszerű, és roppant hasznos."
"Az Automator segítségét is aktívan igénybe veszem, és például gyakorta ismétlődő műszaki támogatási feladatokhoz készítek el munkafolyamatokat benne. Ezzel a kolléga csak elindítja a feladatot a gépén, és az néhány párbeszéd ablak bedobásával végigvezeti egy-egy adott beállítási műveleten."
A cég, amely 1991-ben egy Mac Plus segítségével indult el, az Apple Remote Desktop szoftver képességeire is épít. Az adminisztrációs feladatokat a különböző irodákban Will Matthews egy számára kényelmes helyről tudja elvégezni MacBook Pro-ja nagy méretű kijelzőjéről anélkül, hogy bármikor is személyesen érintkezne a fenntartott gépek bármelyikével.
"A Mac révén mindig azzal tudtunk foglalkozni az elmúlt 16 évben, ami számunkra fontos, tehát az üzlettel, és nem az üzlethez használt eszközökkel. Manapság is ez a szempont, amikor is azért választjuk a Mac-et, hogy az emberek a munkájukkal tudjanak foglalkozni, és ne azzal, hogy a munkaeszköz hogy működik."
Forrás: Apple.com
Keresés a lap tartalmában a Google motorja segítségével: